A közös fejlesztési munka eredményeképp a kétmagos, tehát egy DSP, valamint egy ARM processzort magukba foglaló OMAP chipek háromdimenziós alkalmazásokban másodpercenként több képet képesek megjeleníteni, mint eddig, ezenkívül pedig magának a 3D-s grafikának a minősége is javult.
Az említett cégek munkatársai elmondták, hogy a 3D Graphics Library nevezetű megoldás tulajdonképpen a közeljövőben megjelenő, Symbian operációs rendszer alatti OpenGL ES szabvány korai implementációjának tekinthető. Az OpenGL ES szabvány 1.0 verziószámot viselő végleges változata előreláthatólag idén júliusban fog elkészülni.
A 3D Graphics Library működésének lényege, hogy az új megoldás megosztja a grafikus funkciókat az OMAP mikroprocesszorokban található DSP, illetve ARM magok között, ily módon pedig maximalizálja az elérhető háromdimenziós grafikai teljesítményt. A Texas Instruments szerint az új plug-in könyvtár révén a Symbian operációs rendszert használó mobil eszközök a korábbiaknál tökéletesebb minőségben, akár 30 fps (frame/s) mellett futtathatják a 3D-s játékokat, de emellett a 2D-s játékok sebessége is növekszik a 3D Graphics Library-nek köszönhetően.