A tavaly júniusban megújult online áruház választékának és az Aranykártya pontok beváltásának köszönhetően jelentősen nőtt az internetes vásárlást kipróbálók köre.
A Westel tevékenységében évek óta jelentős szerepet szán az internetnek, legyen szó ügyfélkapcsolatokról vagy értékesítési folyamatokról. A legnagyobb magyarországi mobilszolgáltató a hazai GSM cégek között elsőként indította el internetes ügyfélszolgálatát valamint internetes áruházát, és a számos ma is egyedülálló megoldás mellett havidíjas ügyfelei számára elsőként és egyedüliként biztosítja az online számlafizetés lehetőségét. A világháló alkalmazása és felértékelődése, az elektronikus kereskedelem terjedése az évek óta elérhető WebShop megújítását követelte meg.
A tavaly végrehajtott változtatások a felhasználói felület korszerűsítésén túlmutatva teljes átalakítással jártak. A 2002 júniusában bemutatkozó e-business megoldás szervesen kapcsolódik a Westel háttérrendszereihez, így hatékonyan támogatja a WebShop teljes üzleti folyamatát az internetes értékesítéstől a bankkártyás fizetésig, a raktárkészlet kezelésétől a megrendelt áru kiszállításáig. Az értékesítési folyamatok átalakításával az addigiaknál sokkal egyszerűbben és gyorsabban lehet hozzájutni a kívánt termékekhez. A forgalom jelentős része a magánszemélyek rendeléseinek köszönhető és a megrendelések többsége esti és hétvégi időszakban érkezik be. Sikerként könyvelhető el, hogy a WebShop megújítása, az Aranykártyapontok beváltási lehetősége miatt a hagyományos értékesítési csatornák helyett sokan az új lehetőséget választják. A kutatások szerint a WebShop vásárlóinak több mint kétharmada első internetes vásárlását a WebShopban bonyolította le, tehát az áruház jelentős vonzerővel bír az internetes kereskedelemtől mindeddig idegenkedők körében is.
Az értékesítés új irányát megtestesítő WebShop az internet elterjedésével a telefonos és online ügyfélszolgálatok mellett a személyes ügyfélkiszolgálás legkényelmesebb formáját kínálja az ügyfeleknek. Az egyszerű regisztrációt követően a több mint 600 termékből és számos egyedi, csak a WebShopban elérhető ajánlatból a nap bármely szakában megrendelt termékek három munkanapon belül vehetők át, igény esetén külön díj ellenében 6 órás kiszállítás is kérhető.
A GKI Gazdaságkutató online áruházakra vonatkozó felmérése szerint az internetes vásárlás során az ügyfelek számára visszatartó erő a szállítási díj, ezért a Westel 10 ezer forint feletti megrendelés esetén minden járulékos költséget magára vállal. Aranykártyás ügyfelek a számlaforgalmuk után járó pontjaikból szabadon – készüléket, tartozékokat vagy egyéb termékeket – vásárolhatnak és az igényelt áru házhozszállítása számukra értékhatártól függetlenül díjmentes.