A Hutchison harmadik generációs mobil hálózatai az Egyesült Királyságban és Olaszországban immár több hete működnek, azonban meglepő módon az operátor a szépen lassan egyre nagyobb számban forgalomban lévő 3G készülékeket nem a korábbiaknál sokkal jobb adat- és videoszolgáltatások, hanem a hagyományos hanghívási szolgáltatások segítségével próbálja meg reklámozni.
John Strand, a Strand Consult tanácsadó cég vezérigazgatója elmondta, hogy a harmadik generációs mobiltelefonos rendszerek kapcsán körülbelül 40 százalékra tehető a nem hanghívási szolgáltatásokból származó bevételek aránya, tehát tulajdonképpen érthetetlen, hogy a Hutchison a 3G nyújtotta újszerű adat- és videoszolgáltatásokat miért nyomja el a hagyományos hanghívási lehetőségekkel. Strand szerint a mobil operátor ezzel lényegében azt fogja elérni, hogy az előfizetők azt gondolják majd magukban, hogy a “3” néven futtatott vadonatúj 3G szolgáltatás nem több egy új olcsó hanghívási megoldásnál.
Az Egyesült Királyságban óriási hírverés közepette indították be az első harmadik generációs mobil rendszereket, azonban azt kell mondjam, hogy az átlagembereknek fogalmuk sincs arról, hogy a viszonylag alacsony percdíjakon kívül tulajdonképpen miért is lenne érdemes átállni a 3G technológiákra – nyilatkozta Strand.