A háztartások döntő többsége – mintegy háromnegyede – csak pre-paid (“kártyás”) mobiltelefonnal rendelkezik. Csak előfizetéssel csupán minden tizedik háztartás rendelkezik. A “kártyás” és az “előfizetéses” mobiltelefonok kombinációja a háztartások egyhatodában fordul elő. A pre-paid előfizetéssel rendelkező háztartások között magasabb a 14-17 éves gyerekkel, vagy alacsonyabb végzettségű főkeresővel rendelkező háztartások aránya. A mobil post-paid-előfizető háztartások körében magasabb a 30-39 éves, illetve képzettebb (minimum érettségizett) főkeresővel, vagy 0-6 éves gyerekkel rendelkező (új) háztartások aránya.
A 14-17 éves gyerekkel rendelkező háztartások 90 százalékában fordul elő mobiltelefon (egyébként a háztartások 63 százalékában található mobil). A 3 vagy több fős háztartások körében szignifikánsan magasabb arányban találhatunk mobiltelefonnal rendelkező háztartásokat. A háztartás nagyság szerinti vizsgálat alapján elmondhatjuk, hogy a háztartás nagyságának növekedésével párhuzamosan nő a mobiltelefon-ellátottság, a négyfős háztartások (90 százalék felett) és az 5 vagy több fős háztartások összehasonlításakor (88,5 százalék) tapasztalhatjuk a növekedés megtorpanását.
A mobiltelefonnal nem rendelkezők több mint felének egyáltalán nincs szüksége mobilra, mintegy harmaduk tartja úgy, hogy a meglévő vezetékes telefon kiváltja a mobiltelefont. A válaszadók csak mintegy negyede drágállja a készüléket, illetve annak fenntartását. Mivel sokan többféle indokot is adtak, ezek összegzését is érdemes megnézni. Összességében anyagi okokra a mobillal nem rendelkezők kb. fele hivatkozott, arra pedig, hogy nincs szüksége rá, 71%-uk.
A mobilhasználók több mint egyharmada többnyire beszélget a mobilján, de azért szokott SMS-t is küldeni (35 százalék), több mint egynegyedük viszont (29 százalék) kizárólag beszélget. Az SMS-ezők egyötöde gondolja úgy, hogy az SMS-ezés egyáltalán nem helyettesíti a beszélgetést. A vezetékes telefont használó SMS-ezők közül kétszer annyian vallják ezt (25 százalék), mint azok körében, akiknek nincs vezetékes telefonjuk (13 százalék). A vonalas telefont nélkülözők viszont az átlagosnál nagyobb arányban érzik úgy, hogy az SMS kisebb részben helyettesíti a beszélgetést (62 százalék). Az SMS-ezők egynegyede körében az SMS nagyrészt vagy teljesen helyettesíti a beszélgetést, tekintet nélkül arra, hogy van-e otthon vezetékes telefonja.