Az eladási mutatókon látszik az európai és amerikai gazdasági gyengeség, a valutaárfolyam ingadozás, illetve az atípusos tüdőgyulladás hatása, azonban ezzel együtt elmondható, hogy az utóbbi időkben is képesek voltunk eladásaink bizonyos mértékű növelésére – nyilatkozta a cég egyik képviselője.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Nokia után a világ második legnagyobb mobiltelefon gyártó cégeként jegyzett Motorola a héten arról számolt be, hogy a kedvezőtlen piaci körülmények miatt a második negyedévben várhatóan nem tudja teljesíteni korábbi célkitűzéseit. Elemzők felhívják a figyelmet arra, hogy e tekintetben a Nokia azért van kedvezőbb helyzetben, mert nem függ oly nagy mértékben a kínai piactól, mint közvetlen konkurense. A finn gyártó bevételeinek kevesebb mint tíz százaléka köthető Kínához, ahol a SARS vírus miatt az elmúlt időkben jelentős mértékben visszaestek a mobiltelefon eladások.
A Nokia munkatársai elmondták, hogy a cég bevételeinek több mint 80 százalékát termelő mobiltelefonos részleg a nehézségek ellenére továbbra is nyereségesen működik, a Nokia mobiltelefon piaci részesedése pedig jelenleg körülbelül 38 százalékosra tehető, vagyis a Nokia több mint kétszer akkora piacrésszel rendelkezik, mint a sorban utána következő Motorola.