A japán mamutcég úgynevezett Super Top Emission aktív mátrixos OLED megjelenítői az ígéretek szerint minden korábbinál kiválóbb képminőséget, illetve színhűséget tesznek majd lehetővé.
A vállalat munkatársai elmondták, hogy a Sony a közeljövőben mintegy kilencmilliárd jenes tőkeinjekciót kíván végrehajtani azon a Toyoda Industries nevű céggel közös vegyesvállalatán, mely az említett újgenerációs kijelzők fejlesztésével foglalkozik. Ismeretes, hogy a Sony már a 90-es évek elején foglalkozott különböző OLED-es fejlesztési munkálatokkal, melynek eredményeképp a cég képviselői már 2001 februárjában bemutattak egy 13 colos képátlójú OLED megjelenítőt, majd ezt követően idén januárban egy négy darab 12 colos kijelzőből álló, 24 colos képátlójú OLED prototípust.
A Sony 2004 tavaszán kisebb méretű, elsősorban mobiltelefonokba szánt OLED termékeket kíván piacra dobni. A japán székhelyű vállalat azt tervezi, hogy első körben mintegy 300 ezer darab 2 colos képátlójú OLED kijelzőt fog legyártani. Ezen újfajta kijelzők előnyei közé tartozik a kiváló képminőség, a háttérvilágítás nélkülözése miatt rendkívül alacsony fogyasztás, valamint a kis helyigény, hátrányos azonban, hogy az OLED kijelzők élettartama egyelőre még relatíve rövid.