Szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy a japán cégek európai, illetve amerikai megjelenésétől az olyan mamutcégeknek, mint amilyen például a Nokia, nem kell túlzottan félniük, ugyanis a japánok a számukra új piacokon várhatóan csak high-end termékeik révén kívánnak versenyezni, vagyis nem vetnek be teljes termékskálákat.
“A japán gyártók lényegében minden tekintetben előrébb járnak a konkurenciánál, hiszen Japánban gyártják többek közt a legjobb minőségű és legfejlettebb technológiai megoldásokkal felvértezett kamerás mobilok, illetve mobiltelefonokba szánt színes kijelzőket” – nyilatkozta Suguru Kagawa, a Yano Kutató Intézet egyik vezető tudományos munkatársa, majd hozzátette, hogy a Panasonic-nak, a Matsushitának, illetve az ehhez hasonló japán nagyvállalatoknak igen jó esélyük van arra, hogy meghódítsák a szigetországon kívüli piacokat. Az említett cégeket egyébként Japánban a legnagyobb mobiltelefon gyártó vállalatok között jegyzik, ezzel együtt 3-3 százalék körüli világpiaci részesedésük eltörpül a piacvezető Nokia 35 százalékos részesedése mellett.
A Panasonic egyébként konkrétan azt tervezi, hogy jövőre hatmillió helyett már nem kevesebb mint tízmillió mobiltelefont ad el Japánon kívül, az NEC pedig tervbe vette külföldi eladási mutatóinak mintegy 400 százalékkal történő javítását.