A Svéd Közlekedési Felügyelet (SNRA) speciális vezetési szimulátorokban negyvennyolc embert vetett alá alapos teszteknek. A tesztalanyokat két csoportra osztották, az egyik csoport a mobilját a kezében tartva, a másik csoport pedig kihangosítót, vagy headsetet használva mobilozott.
A sofőröknek a másfél órás tesztek közben tíz-tíz bejövő hívást kellett fogadniuk, illetve lebonyolítaniuk vezetés közben, különböző körülmények között. A tesztet vezető kutatók végül arra a meglepő következtetésre jutottak, hogy a két csoport tagjai közel ugyanolyan reakcióidővel rendelkeztek, vagyis elmondható, hogy a vezetés közben kézben tartott mobiltelefon, illetve a headset segítségével lebonyolított hívások közel egyforma veszélyt jelentenek a közlekedés biztonságára.
A legnagyobb veszély abban rejlik, hogy a mobiltelefonálás jelentős mértékben elvonja a vezetők figyelmét a forgalomról – nyilatkozta a Reuters hírügynökségnek Ingemar Skogo, a Svéd Közlekedési Felügyelet vezérigazgatója. Mint ismeretes, az Európai Unió több országában, az Egyesült Államok egyes államaiban, valamint Magyarországon is tilos a vezetés közbeni, kihangosító, vagy headset használata nélküli mobiltelefon használat, viszont például Svédországban törvényileg mindeddig nem szabályozták ezt a kérdéskört, és várhatóan a jövőben sem fogják.