Mobil penetráció tekintetében az Egyesült Államok jelentősen el van maradva a világ más országaitól, hiszen összehasonlításképp Japánban 60, Olaszországban 88, Tajvanon pedig 107, azaz százhét százalékos penetrációt regisztráltak 2002-ben.
Szakértők szerint az amerikai mobiltelefonos előfizetések száma az említett időszakban elsősorban azért növekedett mintegy 13 millióval, mert mind a mobil készülékek, mind a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások ára csökkent, ily módon pedig növekedett a mobiltelefónia népszerűsége. Az FCC adatai szerint egy amerikai állampolgár a 2002 júniusa és decembere közötti időszakban havonta átlagosan 427 percnyi mobiltelefonos beszélgetést folytatott, ami mintegy 12 százalékos növekedést jelent a megelőző negyedév hasonló időszakához képest. Az amerikai mobil operátorok a tavalyi esztendőben 1-9 százalék közötti mértékben csökkentették szolgáltatásaik árát.
Habár az elmúlt időkben az Egyesült Államokban is növekedett a mobilok segítségével küldhető rövid szöveges üzenetek népszerűsége, 2002-ben az előfizetőknek még mindig csak mintegy 20 százaléka használta mobil kommunikációra az SMS-t.