A tanulmány szerint 2003 első hat hónapjában világszerte mintegy 25 millió kamerás mobil készülék talált gazdára, ezzel szemben ugyanezen időszakban globálisan “csak” 20 millió digitális fényképezőgépet adtak el.
A beépített digitális fényképezőgéppel rendelkező mobiltelefonok piacát jelenleg két japán gyártó, az NEC, illetve a Panasonic uralja, még pedig megközelítőleg 15-15 százalékos részesedéssel. A harmadik helyet a világ legnagyobb mobiltelefon gyártójaként jegyzett Nokia tudhatja magáénak. A finn mamutcég a kamerás mobil piacon mintegy 14 százalékos piacrésszel rendelkezik.
A Strategy Analytics előrejelzései szerint 2003-ban világszerte több mint 65 millió fényképezőgépes mobiltelefont fognak eladni, mely készülékek legnagyobb része, körülbelül 13 százaléka Japánban és Dél-Koreában talál gazdára. Összehasonlításképp, a tavalyi esztendőben még csak mintegy 18 millió kamerás mobilt hoztak forgalomba, vagyis elmondható, hogy a piaci szegmens meglehetősen dinamikusan növekszik.