Az IDC piackutató cég egyik legfrissebb tanulmányából kiderül, hogy míg a tavalyi esztendőben még csak 19 millió integrált digitális fényképezőgépes mobiltelefont adtak el világszerte, addig 2007-ben már nem kevesebb mint 298 millió ilyen mobil készülék fog gazdára találni.
Az IDC által az üggyel kapcsolatban készített közvélemény kutatás szerint a megkérdezettek negyvennégy százaléka tervezi, hogy hat hónapon belül kamerás mobiltelefont fog vásárolni, ezt követően pedig hajlandó állni a multimédiás üzenetküldési szolgáltatások által jelentett többletköltségeket. Érdekesség, hogy a jelenlegi kamerás mobil tulajdonosok közel harmada viszonylag hamar beleunt a képküldési szolgáltatásokba, és manapság már hanyagolja azokat.
Az operátorok és a mobiltelefon gyártó cégek mostanság ébrednek rá arra, hogy a kamerás mobilok és a hozzájuk kapcsolódó multimédiás szolgáltatások térnyerését csak oly módon lehet felgyorsítani, ha az árak az előfizetők többsége által megfizethetők – nyilatkozta Chris Chute, az IDC Digital Imaging Solutions and Services egyik vezető elemzője.