Pócsi György nem olyan embernek tűnik, aki bármit a véletlenre bízna. Ellenkezőleg: fiatal kora ellenére egy piacvezető nemzetközi cég hazai leányvállalatát vezeti, a mindig mosolygó arc pedig határtalan eltökéltséget és határozott elképzeléseket rejt. Mégis a jó szerencse sodorta útjába a Pannon GSM MobiTrend szolgáltatását: az ország egyik legrégebbi Pannonos ügyfeleként csupán arra keresett volna megoldást, hogy hogyan csökkenthetné a munkatársak magánbeszélgetései miatt egekbe rúgó mobiltelefon költségeit. Az ügyfélszolgálaton azonban egy kedvezőbb tarifacsomag helyett a távközlési szolgáltató alig néhány nappal korábban bevezetett újdonságát, a kis- és középvállalatok számára kidolgozott MobiTrendet ajánlották számára. A váltás nem volt kérdéses – így utólag talán csak azt nehéz meghatározni, mi szólt leginkább meggyőzően a szolgáltatás mellett.
˝Első hallásra az volt a döntő, hogy a MobiTrend tulajdonképpen két előfizetést biztosít minden egyes számhoz˝ – emlékszik vissza Pócsi. ˝Az egyiket munkaidőben használhatják a cég alkalmazottai, így a céges ügyintézés költségei a vállalat számláját terhelik, este és hétvégén viszont a rendszer automatikusan átáll a privát előfizetésre, aminek a forgalmát a Pannon GSM közvetlenül a dolgozóknak számlázza ki˝.
Már csak emiatt is megérte átállnia a budaörsi székhelyű vállalkozásnak a MobiTrendre, hiszen összesített telefonköltségük mintegy 15 százalékkal kevesebb, mint korábban – holott többet beszélnek, és a vezetékes készülékek helyett egyre inkább a mobilokon intézik ügyeiket.
˝A városi vonalainkon jószerivel már csak faxokat küldünk és fogadunk. A közhiedelem szerint mobilról vezetékes számot hívni egyenlő a biztos és gyors anyagi csőddel, de a MobiTrend erre is kínált megoldást. Kiválaszthattunk ugyanis egy tetszőleges belföldi körzetet, amelyet ugyanolyan kedvező áron hívhatunk, mint amikor egymás között beszélünk˝ – mondja Pócsi, halkan hozzátéve, hogy a szolgáltatás percdíjaira jobban illene a ˝megdöbbentően olcsó˝ jelző. ˝Mivel legtöbb üzleti partnerünk Budapesten dolgozik, mi az 1-es körzetet jelöltük meg ˝kedvencnek˝, de éppúgy lehetett volna a 22-es is – én ugyanis Székesfehérváron élek – vagy bármelyik másik. Az üzleti életben olyat nem lehet mondani, hogy ˝majd fél óra múlva felhívom az irodából˝, most viszont már ez anyagilag sem okoz hátrányt, hiszen ugyanannyiért beszélhetünk az ország bármely pontjáról. Az sem mellékes, hogy a MobiTrend kedvezményei a dolgozók privát előfizetéseire is vonatkoznak, tehát ők is örömmel fogadták a megoldást˝.
Ezzel azonban még korántsem értek véget a MobiTrend erényei. A szolgáltatás ugyanis egyfajta virtuális belső telefonhálózatként működik: az alá tartozó készülékekről rövidszámon hívhatják egymást a dolgozók, pont úgy, mint a hagyományos vezetékes mellékek esetében. Ráadásul tetszés szerint át is adhatják egymásnak a hívást – ez történt akkor is, amikor cikkünk szerzője először tárcsázta Pócsi György számát, ám helyette egy kedves női hang válaszolt, majd kapcsolta a vállalat vezetőjét, aki éppen vidéki tárgyalásról tartott haza.
˝A legszebb az egészben, hogy ezeket a szolgáltatásokat néhány gyakran hívott külső számra is kiterjeszthettük. A belgiumi anyavállalatot éppúgy felhívhatom egy pár jegyű szám tárcsázásával, mint a könyvelőnket vagy a vámhivatalt – az egyszerűség kedvéért a brüsszeli központot az AIR, az utóbbit pedig például a VAM bebillentyűzésével érjük el. Az érem másik, talán még fényesebb oldala, hogy tetszőlegesen szabályozhatjuk az egyes dolgozók által hívható számok listáját. A raktárosunk például csak a cég dolgozóit hívhatja a vállalat költségére. Egy másik kollégám rokonai Berlinben élnek – ő a frankfurti társvállalatunkat ˝ingyen˝ tárcsázhatja, ha viszont a berlini körzetszámot üti be, az már a saját számláját terheli. Ráadásul minden beállítást az interneten végzünk el, tehát a munkaidőnkből egyetlen felesleges percet sem kell a rendszer kezelésére fordítanunk˝.
A MobiTrend rugalmassága és sokoldalúsága az Air Trade Centre partnereinek is feltűnt: az elmúlt három hónapban mintegy másfél tucatnyian kérdezték ki a szolgáltatásról Pócsi Györgyöt és vezették be saját vállalatuknál is a Pannon GSM testre szabható kommunikációs megoldását. Közülük sokan csodaeszközként üdvözölték a MobiTrendet, Pócsi azonban racionálisabban közelíti meg a kérdést.
˝Szó sincs világmegváltásról: végtére is ˝csak˝ egy távközlési szolgáltatásról van szó˝ – mosolyodik el, elismerve, hogy mindemellett az utóbbi idők legelőremutatóbb telekommunikációs fejlesztésének tartja a Pannon GSM szolgáltatását. ˝A MobiTrend azért nagyszerű, mert úgy nyújt hiánytalan, az elvárásainkon is túlmutató megoldásokat, hogy közben észrevétlenül meghúzódik a háttérben. Nem kell vele foglalkoznunk még akkor sem, ha egyszer elköltözünk: nem kell kábeleket és alközpontot áttelepíteni, hanem folyamatosan működik – egyszóval végzi a dolgát, és ezáltal lehetővé teszi, hogy mi is háborítatlanul és hatékonyan végezzük a miénket˝.