Az IDC szerint az európai mobilpiac mozgatórugói már korántsem az új előfizetők, hanem azok, akik régebbi készülékeiket low-end kategóriás pre-paid, vagy éppen high-end kategóriás, színes kijelzős, integrált fényképezőgépes mobilokra cserélik le.
A Bluetooth kompatibilis mobiltelefonok piaci részesedése az elmúlt hónapokban nem változott, vagyis maradt tizenkét százalék körül, ezzel szemben a kamerás mobil készülékek piacrésze tizenegy százalékról tizennégy százalékra növekedett, és elmondható, hogy a harmadik negyedévben már minden második eladott mobiltelefon színes kijelzővel volt felvértezve.
A Siemens az elmúlt időkben a belépőszintű pre-paid készülékek piacán tarolt igazán nagyot az A55-ös modell révén, a Sony Ericsson pedig a pre-paid és post-paid konstrukciókban egyaránt kapható T610-es készülék kapcsán könyvelhetett el rendkívül jó eredményeket. A Nokia elsősorban a high-end kategóriás készülékei kapcsán aratott sikereket a vásárlók körében, és nem titkoltan abban bízik, hogy nemrégiben debütált 6600 típusjelű modellje a negyedik negyedév, illetve a jövő év első negyedévének igazi sikermodellje lesz. A finn gyártó az európai piacon egyébként még mindig több mint 50 százalékos részesedéssel rendelkezik.