Mint ismeretes, a rövid szöveges üzenetek, vagyis SMS-ek utódjának tekinthető MMS-ek szövegen kívül képeket, hangokat, illetve akár animációkat, mozgóképeket is tartalmazhatnak.
Az IDC előrejelzései szerint az ázsiai régióban 2004-ben várhatóan ötven százalékkal fog növekedni az MMS piac, azonban ezzel együtt elmondható, hogy az ázsiai országokban még az idei év végén is csak relatíve kevesen használják majd az MMS szolgáltatásokat. 2003 végén az ázsiai mobil tulajdonosoknak csak mintegy 2,3 százaléka küldött, illetve fogadott multimédiás üzeneteket és ezen mobilosok részaránya az idei esztendő végére a legjobb esetben is csak 4,3 százalékra fog emelkedni – nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Davina Yeo, a piackutató cég egyik elemzője.
Yeo szerint az MMS használat terjedésének elsősorban a multimédiás üzenetküldési szolgáltatások túlzottan magas ára, a készülékek gyakori MMS inkompatibilitása, illetve az MMS roaminggal kapcsolatos nehézségek szabnak gátat. Az ázsiai országok közül egyébként Szingapúrban, Hongkongban és Tajvanon MMS-eznek a legtöbbet a mobilosok.