Az új technológia révén az előfizetők saját maguk szabhatják meg, hogy mikor és mennyi információt kívánnak elérhetővé tenni magukról, illetve milyen jellegű üzenetek fogadására nyitottak. A Bell Laboratories új fejlesztése lesz egyébként a napokban a kaliforniai Berkeley-ben megrendezendő nemzetközi mobil adatkezelési konferencia egyik fő témája.
A most bejelentett új technológia kifejlesztésének ötlete azt követően merült fel, hogy a közelmúltban számos európai és amerikai mobil szolgáltató beindította helyfüggő szolgáltatásait. Ezen szolgáltatások lényege, hogy az operátorok folyamatosan figyelemmel követik az előfizetők tartózkodási helyét és adott esetben információkat, reklámokat küldözgetnek a számukra a közelükben fellelhető boltokról, mozikról vagy éttermekről. Míg egyes előfizetőket nem zavar ez az új szolgáltatás, másokat kifejezetten idegesít.
A Bell Laboratories új megoldását használó előfizetők a tervek szerint mind mobiltelefonjaikon, mind pedig személyi számítógépeiken megszabhatják, hogy mikor és milyen információkat szeretnének fogadni, illetve tudatni magukról.