Idén előreláthatólag Ázsiában, Latin-Amerikában és Kelet-Európában adják majd el a legtöbb készüléket, vagyis azon régiókban, ahol egyelőre viszonylag alacsony a mobil penetráció. Neil Mawston, a piackutató cég vezető elemzője felhívja a figyelmet arra, hogy a mobil készülék eladási mutatók nem csak a fejlődő országok miatt fognak javulni, hanem többek közt amiatt is, hogy a fejlett nyugat-európai és észak-amerikai országokban a régi előfizetők időről időre lecserélik megunt telefonjaikat.
Az immár több mint egy éve tartó fellendülés előtt a mobiltelefon piac komoly nehézségekkel küszködött, hiszen például 2001-ben a történelem folyamán először kevesebb mobil készüléket hoztak forgalomba, mint az előző esztendőben. Azóta sok minden megváltozott, a gazdasági helyzet javult, a mobilgyártók javítottak kereskedelmi láncukon és olyan vadonatúj, a vásárlók számára roppant vonzó telefonokkal rukkoltak elő, melyekkel többek közt fényképezni, vagy akár internetezni is lehet.
A Strategy Analytics jelentéséből többek közt kiderül, hogy 2003-ban globálisan mintegy 516 millió mobiltelefont adtak el. A piacot továbbra is a közel 35 százalékos részesedéssel rendelkező finn Nokia uralja, utána pedig a mintegy 16,3 százalékos piacrészű, amerikai székhelyű Motorola következik a sorban. A harmadik, negyedik, illetve ötödik helyen a Samsung, a Siemens és az LG Electronics tanyázik.