Ez az elsősorban az igen népszerű MobiTrend szolgáltatáshoz kifejlesztett megoldás még kényelmesebbé és hatékonyabbá teszi a vezeték nélküli kommunikáció élményét a cégek számára.
A Pannon GSM kis- és középvállalkozások számára kifejlesztett alkalmazása, a Pannon MobiTrend számos cégnél hozott alapvető változásokat kommunikációs szokásaikban. A pontos költségkövetést, folyamatos és megbízható elérhetőséget biztosító MobiTrend – a rövidszámon hívható, csoportba sorolt mobil-előfizetésekkel – feleslegessé teszi a hagyományos, vezetékes telefonalközpontokat.. A szolgáltatás ugyanis alkalmas a bejövő hívások mellékekre (jelen esetben más mobiltelefonokra) történő továbbkapcsolására, ebben pedig felülmúlhatatlan segítséget nyújt az újonnan kifejlesztett Pannon Mobil Asszisztens. A hívásokat a recepciós a számítógép képernyőjén követheti nyomon, és az ott tárolt telefonkönyvből pedig néhány mozdulattal kikeresheti a kért számot, amelyet egy újabb kattintással kapcsolhat is a hívónak.
A Pannon Mobil Asszisztens használatával az ügyfelek egyszer és mindenkorra búcsút inthetnek a vezetékes hálózatnak, a cég központi telefonszáma is mobil hívószám lehet. Ez a számítógépes felületen megjelenő, virtuális készülék páratlanul sokoldalú felhasználásra alkalmas a megszokott funkciókon túl. Ráadásul a világ legnagyobb kijelzőjével büszkélkedhet – teljes kezelőfelülete a monitoron jelenik meg Mindezt a Pannon Mobil Asszisztens szolgáltatás ˝testét˝ képező Itegno 3000 nagykapacitású modem teszi lehetővé, csakúgy, mint az ismert internetes böngésző és e-mail szoftverek használatát – a tetszés szerinti adathívás vagy GPRS alapú adatátvitellel. Mindezek a programok a Pannon Mobil Asszisztens kezelőablakából egyetlen kattintással elindíthatók, így a recepciós vagy diszpécser az eddig megszokottnál is egyszerűbben végezheti feladatát – akár otthonról is, hiszen a mobil technológiát nem kötik helyhez kábelek.
A MobiTrend iránti, a vártnál is nagyobb kereslet mellett a vonalas telefon utolsó mentsvára eddig a fax volt: a mobiltelefonról történő faxok küldése és fogadása ugyanis meglehetősen körülményesnek bizonyult. A Pannon Mobil Asszisztens kifejlesztésével bármilyen számítógépes faxprogramon keresztül képes faxüzenetek kétirányú kezelésére, valamint szövegesüzenet-kezelő programja egyszerre több számra is (egy csoportnak) képes akár 4 SMS hosszúságú üzenetet is küldeni, egymásba láncolva. A programban nemcsak eltárolhatjuk az összes bejövő és kimenő SMS-t, de mappákba is rendezhetjük, vagy ki is nyomtathatjuk azokat. Ráadásul a szövegrészek szabadon másolhatók és beilleszthetők a szoftver és a megszokott irodai alkalmazások között, így az SMS, amely az üzleti életben is egyre inkább gyakori és elfogadott módja a kapcsolattartásnak, valóban hatékonyan és gyorsan segítheti a vállalat kommunikációját.
Kőnig Róbert, a Pannon GSM vezérigazgató-helyettese elmondta: ˝A termék jelentőségét tovább erősíti az a tény, hogy kizárólag a Pannon GSM kínálja ma Magyarországon ezt a MobiTrend-hez kapcsolódó vadonatúj szolgáltatást, amellyel képes az utolsó kételyeket is eloszlatva, teljes egészében leváltani a vezetékes hálózatot˝.