A kísérletet a kártyatársaság egy országos fogyasztói felméréssel fejezte be, amelyből kiderül, hogy a megkérdezettek 86%-a gondolta úgy, hogy bankjegyért ritkábban szeretne a pénztárcájába nyúlni.
˝A tesztelés legfőbb tanulsága, hogy erőteljesebb hangsúlyt kell fektetnünk a MasterCard ˝Pay Pass˝ infrastruktúra telepítésére, hogy szélesebb körben is ki tudjuk elégíteni a program övezte folyamatos amerikai és globális érdeklődést˝ – nyilatkozta Art Kranzley, a MasterCard International e-Business divíziójának vezetője. ˝A program tesztelése arra irányult, hogy megismerkedjünk a fogyasztók és a kereskedők tapasztalataival az érintkezés nélküli technológia mindennapos használatakor˝ – hangsúlyozta Kranzley.
Teszteredmények
Az Orlando államban folytatott 9 hónapos tesztben több mint 16.000 kártyabirtokos és 60 kereskedelmi egység, többek között a McDonald´s és a Chevron vett részt. A vásárlók egyszerű, gyors és kényelmes fizetési módnak találták a MasterCard ˝Pay Pass˝ megoldást, és élvezték, hogy a hétköznapi fizetéseik során sokkal ritkábban kellett bankjegy-automatákhoz fáradniuk. Jelentősen csökkent a tranzakciók ideje is. Ez leglátványosabban parkoláskor és a fizetőkapuknál jelentkezett: a PayPass kártyabirtokosok 12-18 másodperccel gyorsabbak voltak a készpénzzel bajlódó társaiknál.
A Texas állambeli Dallas-ban a MasterCard ˝Pay Pass˝ alkalmazást Nokia készülékekbe integrálták. A kísérlet még folyik, de a kezdeti eredmények további 6 másodperc időmegtakarítást mutatnak a hagyományos plasztiklapokkal való fizetéssel szemben. Ebben az esetben nem a tranzakció sebessége gyorsult, hanem ˝kotorászási időn˝ spóroltak a mobiltelefon tulajdonosok.
Fizetési Trend Felmérés
A teszt időszak végén, 2003 decemberében a MasterCard International országos telefonos megkérdezést végzett, hogy felmérje a fizetési trendeket és a fogyasztói preferenciákat. A kutatás eredményei kimutatták, hogy az amerikai felnőttek 40 százaléka ˝kevesebb˝ és 26 százaléka ˝sokkal kevesebb˝˝ készpénzt tart magánál, mint 5 évvel ezelőtt. A megkérdezettek közel fele (49 százalék) azt nyilatkozta, hogy 20 dollárnál kisebb összeg lapul a pénztárcájában, és az összes válaszadó 86 százaléka szeretné többet használni a plasztiklapját. A kutatás legfrissebb eredményei igazolják a 2002-es felmérés adatait, melyben a válaszadók 53 százaléka gondolta azt, hogy szívesen fizetne MasterCard PayPass kártyával, ha tudná ezt bankjánál igényelni.
A MasterCard PayPass jövője
A MasterCard International folytatja az érintkezés nélküli technológiai fejlesztéseket, és a PayPass infrastruktúra telepítését Orlando államban. A kártyatársaság jelenleg azt fontolgatja, hogy a világ más részeire is kiterjeszti ezeket a megoldásokat, ahol a kibocsátók, kereskedők, beszállítók és a partnerek technikai alkalmassága megfelel az ISO és a MasterCard szabványoknak.
Hogy működik a PayPass?
A MasterCard PayPass kártyája belsejében chip és egy kis antenna található. A PayPass kártya nagyon rövid frekvenciájú rádióhullámon kommunikál az elfogadó terminállal, mely ideális megoldást jelent az olyan környezetben, mikor számít a fizetés gyorsasága.