Connect with us

technokrata

Bírósági döntés bizonyos internetes reklámokkal szemben

Kütyük

Bírósági döntés bizonyos internetes reklámokkal szemben

A spyware és adware formában feltelepülő, reklámozó programok fejlesztőinek egyik jeles képviselője, a Claria (korábbi nevén Gator) ellen hozott elmarasztaló döntést egy németországi bíróság.

A Claria – régebbi nevén Gator – abból él meg, hogy adware (és spyware) programokat kínál az internetezőknek (a cégeknek pedig reklámfelületet). Ezek olyan szoftverek, amelyek azért tölthetők le ingyenesen, mert reklámokat jelenítenek meg a felhasználók számára. A Claria tevékenysége miatt már nem egy peres eljárás robbant ki a cég ellen – frusztrált felhasználóknak és weblap-tulajdonsoknak egyaránt bögyében van a cég. Ez egészen odáig fajult, hogy kénytelenek voltak arculatot váltani: a Gator név és logo már negatív élményeket hozott elő a legtöbb internetezőből. Amint azt tavaly november végén megírtuk, webhelyük designváltását követően Jeff McFadden, a vállalat vezérigazgatója és elnöke úgy nyilatkozott, hogy az új név jobban jellemzi a céget, annak működését és céljait.

Újabb fejezet nyílt a Claria-val szemben foganatosított jogi perpatvar kapcsán: egy német bíróságra a Hertz Autovermietung egy olyan kérelmet nyújtott be korábban, melyben az autókölcsönző azt szerette volna elérni, hogy tiltsák be a popup és popunder hirdetések megjelenítését weboldalaikon. A Hertz azt nehezményezte – mint annyi más cég is-, hogy engedélye nélkül jelenhetnek meg reklámhirdetések a Claria-val kapcsolatba került felhasználók számítógépein, miközben azok a Hertz weboldalait böngészik. Ez a nem kellően tájékozott internetezőkben azt az érzést válthatja ki, hogy a webhely tulajdonosának tudtával kerülnek a hirdetések kijelzésre – aminek persze az autókölcsönzéssel foglalkozó vállalat nem örül.

A fentiek következtében elmarasztaló ítéletet hoztak Kölnben, a Claria ellen. Ezt üdvözölte a Hertz cégvezetése, hiszen például olyan reklámok is megjelenhettek a webhely felett (vagy alatt), melyek a vállalkozás versenytársait népszerűsítették. A bíróság döntése értelmében a Claria-nak azonnal be kell szüntetnie az automatikus hirdetést a Hertz website-ja mellett, amennyiben nem rendelkezik az autókölcsönző engedélyével. Ha nem tartja magát ehhez az internetes vállalat, akkor akár 250 ezer euró büntetést és 6 hónapos szabadságvesztést is kiszabhatnak a vezetésre.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés