A Szingapúrban és Helsinkiben egyszerre megrendezett konferencián a világ legkisebb 3G GSM/WCDMA telefonját is leleplezték.
A termékeket, köztük három összecsukható készüléket és a 3G széleskörű elterjedését ösztönző 3G WCDMA smarttelefont a Nokia elnök-vezérigazgatója, Jorma Ollila mutatta be. A készülékekről szólva elmondta: ˝Termékkínálatunkkal a legfontosabb területekre koncentrálva több új középkategóriás telefont mutatunk be, és tovább bővítjük kínálatunkat az összecsukható készülékekből is˝ A Nokia az újonnan bővülő piacok mellett vállalt elkötelezettségét két új, ezen piacokra készült, színes kijelzőjű készülék jelzi.
A konferencia egyik legjelentősebb újdonsága a Nokia legújabb 3G telefonja, a 3G, az EDGE, és a világ vezető smarttelefon-platformja, a Series 60 előnyeit egyesítő Nokia 6630. A 3G WCDMA hálózaton működő és a mobil szélessávon nagy adatsebesség mellett használható elektronikus levelezést, és biztonságos vállalati intranet-hozzáférést biztosító készülékkel sokkal hatékonyabban kezelhetők a személyes információk. A Nokia 6630 eddig az egyetlen olyan két üzemmódú, háromsávos készülék, amely Európa, Ázsia és az amerikai kontinens összes 3G (WCDMA), EDGE, és 2G hálózatán működik. A szolgáltatók a Series 60-nak köszönhető személyre szabási lehetőségek révén világszerte sikeres szolgáltatásokat indíthatnak el a különböző hálózatokon.
A Nokia a nagy teljesítményű, a mobilszakemberek számára munkaeszközként készült Nokia 6260 telefont is bemutatta. A telefon innovatív, összecsukható formában a legfrissebb mobiltechnológiát alkalmazó szolgáltatásokat és alkalmazásokat kínálja, többek között push to talk adóvevőt, e-mailt, Bluetooth kapcsolatot, és VGA kamerát. A háromsávos Nokia 6260 smarttelefon a Symbian operációs rendszeren és a világ elsőszámú smarttelefon-platformján, a Series 60-on alapul. A Nokia 6260 nem csupán egy kagylóformájú, összecsukható telefon, hanem kijelzője el is csavarható.
A középkategóriás telefonok sorába tartozó Nokia 6170 vonzó, összecsukható kameratelefon, amely a modern, rozsdamentes acél külsőt a minőségi életre hangsúlyt fektető szolgáltatások kínálatával ötvözi. A telefon fő erőssége a rugalmas üzenetküldési lehetőségekben rejlik: az elektronikus levelezés, az azonnali üzenetküldés, az MMS és a push to talk egyetlen készüléken belül érhető el. A push to talk adóvevő szolgáltatás segítségével a GSM felhasználók mobiltelefonjukat merőben új módon használhatják az egymással folytatott, illetve csoportos kommunikációra. Világszerte több szolgáltató már idén tervezi a push to talk szolgáltatás beindítását, amely a szolgáltatók, üzleti felhasználók és a fogyasztók számára egyaránt izgalmas lehetőséget teremt.
A ma bemutatott utolsó két készülék az újonnan bővülő piacokon kapható Nokia mobiltelefonok kínálatát erősíti. A színes kijelzővel és kiegyensúlyozott szolgáltatáskínálattal rendelkező Nokia 2650 kedvező árú, kicsi, stílusos, kinyitható telefon. Ez a készülék kategóriájában elsőként rendelkezik színes kijelzővel. A Nokia 2600 klasszikus formájú, egyszerűen használható, kisvállalkozók és szakemberek számára ideális telefon. Legérdekesebb szolgáltatása a könyvelés és beállítható mértékegységek átváltása során használható táblázatkezelő alkalmazás. A Nokia 2600 és a Nokia 2650 telefon új vásárlóréteg számára hozza el a színes kijelzőt. A színek az alapkészülékek világában is megjelentek.
A Nokia az új telefonok mellett egy összecsukható, és vezeték nélküli Bluetooth kapcsolattal rendelkező billentyűzetet is bemutatott. A billentyűzet a Series 60 telefonok, például a Nokia 6260 és a Nokia 6630 tartozékaként gyors szövegbevitelt tesz lehetővé a telefon-alkalmazások, többek között az e-mail használata során. Az üzleti felhasználók számára készült vezeték nélküli billentyűzet a Bluetooth-t támogató, Series 60 telefonokkal kompatibilis.
Ollila az új termékekről szólva végül beszámolt arról, hogy a Nokia nagyobb figyelmet szentel a vállalat kutatás-fejlesztési munkájának, és megújítja termékkínálatát. ˝Korábban már elmondtuk, hogy egy sor új termék bemutatásával frissítjük fel termékportfoliónkat. Ez nem változik. Tavasszal alaposan áttanulmányoztuk terveinket, áttekintettük a határidőket, és néhány termék hozzáadásával és egyes termékek fejlesztésének felgyorsításával átfésültük a portfoliónkat. A folyamat során néhány terméktervet elvetettünk. Úgy érzem, hogy a munka eredményeképpen célirányosabb és versenyképesebb termékkínálattal válaszolhatunk a fogyasztók és a szolgáltatók igényeire. Mindent összevetve, a tervek szerint körülbelül 35 új terméket mutatunk be idén világszerte˝.