2004. áprilisában a szállodák 86%-a, a panziók 70%-a rendelkezett Internet-kapcsolattal, míg saját honlapot a szállodák 70%-a, a panziók 50%-a épített ki. Minél magasabb egy szálloda vagy panzió csillagszáma, annál valószínűbb, hogy csatlakozik a Világhálóra, illetve rendelkezik honlappal. A 4 és 5 csillagos szállodák Internet-ellátottsága közel 100%-os, míg az 1 és 2 csillagos szállodáké csupán 60%. A panziók esetén a 3 csillagosok 76%-ának, míg az 1 és 2 csillagos szolgáltatók 66%-nak volt Internet-elérése.
A 4 és 5 csillagos szállodák nagyobb hangsúlyt helyeznek a külföldi weboldalakon történő megjelenésre, mint a hazaira, ami a 4 és 5 csillagos szállodába látogató külföldiek magasabb arányának következménye. Ezzel szemben az 1 és 2 csillagos szállodák jellemzően a helyi, vagy megyei turisztikai portálokon való megjelenést preferálják.
A honlappal rendelkező szállodák többségében (75%) lehetőséget biztosítanak honlapjukon keresztül történő szobafoglalásra, ugyanakkor az Interneten keresztül beérkezett megrendelések feldolgozása döntő többségében még teljesen vagy részben manuális úton történik. A belső nyilvántartással integrált automatikus feldolgozás feltétele, hogy a szállodák a front- és back-office rendszereiket integrálják. Ez az integráltság még a 4 és 5 csillagos szállodák közel 60%-ában is hiányzik.
A tavalyi évben az online szobafoglalásra lehetőséget biztosító szállodák esetén az összes szobafoglalás 12%-a, a panzióknál 19%-a az Interneten keresztül történt. A jövőben ez az arány várhatóan tovább emelkedik, és a válaszadók várakozásai szerint 2004-ben a szállodáknál elérheti a 25%-ot, míg a panzióknál a 28%-ot.
A szobafoglalásra lehetőséget biztosító szállodák egynegyedénél lehet a bankkártya adatainak elküldésével az online megrendelt szoba árát kifizetni. A panziók közül erre alig 1% biztosított lehetőséget. Az online fizetésre lehetőséget biztosító szállodáknál az Interneten keresztül megrendelt szobák 17%-ánál kezdeményezték a fizetést a világhálón keresztül 2003. folyamán.
A GKI Gazdaságkutató jóvoltából 2004. első negyedévében készült kutatás során több mint 300 szálloda és panzió vállalta a kérdőív kitöltését.