Erre a végkövetkeztetésre jutott egy a piacvezető Nokia cég által most nyilvánosságra hozott friss tanulmány. A Nokia munkatársai Németországban és Nagy-Britanniában mintegy háromszáz mobil előfizető fényképezési és MMS küldési szokásait vizsgálták három hónapon keresztül.
A tesztalanyok havonta átlagosan ötvenkét fényképet készítettek mobiljaik segítségével, azonban a megkérdezetteknek mindössze negyven százaléka küldött el ezen fényképek közül legalább egyet MMS-ben. A szolgáltatók mindent megtesznek az MMS népszerűsítésre érdekében, azonban egyelőre még jelentős árcsökkentésekkel sem lehet rávenni az előfizetőket arra, hogy MMS-ezzenek.
A felmérés ezenkívül rávilágít arra, hogy az SMS továbbra is rendkívül nagy népszerűségnek örvend a mobilosok körében. Timo Poikolainen, a Nokia egyik munkatársa az üggyel kapcsolatban elmondta, hogy Nyugat-Európában havonta átlagosan hatvan darab rövid szöveges üzenetet küldenek az előfizetők.