Connect with us

technokrata

Újabb nagy név az online zenék piacán

Kütyük

Újabb nagy név az online zenék piacán

A Yahoo a Musicmatch felvásárlásával ˝ugrott˝ be az internetes zenepiacra.

160 millió dollár készpénzben – ennyit kínált a portáljáról elhíresült internetes cég, aminek a Musicmatch tulajdonosai nem tudtak ellenállni. A két vállalat között egyébként még februárban indult meg a tárgyalás, aminek mostani végeredményeként a Yahoo egyike lett a legnagyobbaknak az Apple által uralt piacon.

Magát a Musicmatch-et még 1997-ben alapították, igaz, akkor még Jukebox névre hallgatott. Az az időszak még az illegális dalletöltés aranykorának számított, amikor még szinte egyáltalán nem szankcionálták a jogsértő dalmegosztást – mondhatni a cég egyike volt az elsőknek, akik fizetős zeneletöltéssel próbálkoztak. Az évek során aztán közel negyedmillió előfizetőre tettek szert, s a zenei kínálatukat is kibővítették: jelenleg körülbelül 700 ezer dal vásárolható meg a kínálatból (a kvázi szabványnak számító 1 dolláros áron).

A tranzakció jelentős változást hoz a Yahoo zenei stratégiájában: az USA-beli portált fenntartó vállalat eddig elsősorban a streaming audiotartalmakra koncentrált, illetve a Napster szolgáltatását népszerűsítette. Iparági elemzők szerint a lépés jelentős segítség a Yahoo zenei portfoliójának felfrissítéséhez, ám aligha lesz elég, hogy komoly konkurenciát támasszon például az Apple számára.

Ráadásul a piac még kicsi és jó sokáig az is marad: 2009-re is csak körülbelül 800 milliós forgalmat fog bonyolítani, míg a CD-eladások idén egymaguk 11 milliárd dollárnál is többet hoznak a kiadók ˝konyhájára˝. A verseny tehát mindenképpen kiélezett.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés