Úgy gondoljuk, hogy az interaktív televíziózás lesz a mobil média következő mérföldköve – nyilatkozta Christian Plenk, az Ericsson egyik vezető munkatársa egy a napokban Cannes-ban megrendezett vezeték nélküli konferencia keretein belül. Plenk szerint a vásárlók egyértelműen interaktív eszközöknek tekintik a mobiltelefonokat, éppen ezért a TV adók számára több mint logikus, hogy a mobil készülékekre interaktív televíziós tartalmakat sugározzanak.
A fejlesztők számára komoly kihívást jelent, hogy a hagyományos televíziós adásképeken megjelenített feliratok a telefonok relatíve kis méretű kijelzőjén lényegében olvashatatlanok. Az Ericsson mindezt úgy próbálja meg orvosolni, hogy elválasztja egymástól a videósávot és a szöveges tartalmat és mindkettőt könnyen emészthető formában juttatja el a végfelhasználókhoz. Az interaktív mobil TV adások e mellett olyan új virtuális gombokat is felvonultatnak majd a kijelzőn, mint például: ˝Szavazás˝, ˝Vásárlás˝, ˝Véleményküldés˝.
Jelen pillanatban világszerte mintegy negyven mobiltelefonos televízió adó működik. Az első ilyen kezdeményezés az Egyesült Államokbeli Mobi TV volt, mely 2003-ban kezdte meg működését, és ma már több mint húsz különböző csatornával áll a nézők szolgálatára.