Ma a legtöbb internet felhasználó a Google oldalára látogat el, ha valamilyen információt szeretne megtalálni a világhálón. A magát a világ legismertebb márkai közé beverekedő kereső piaci részesedése a Nielsen/NetRatings legfrissebb adatai szerint már elérte a 48%-ot, amihez képest a Yahoo 21,2%-os, vagy az MSN 12,4%-os részesedése alacsonynak mondható. A globális elsőségét folyamatos innovációval fenntartó Google-al szemben eddig mindössze a lokális, nemzeti piacokra készült keresőmotorok tudták felvenni a versenyt, méghozzá elsősorban azok, amelyek az adott ország nyelvén íródott oldalak feltérképezésében, valamint a helyi lakosok számára nyújtott lokális szolgáltatások terén egyaránt jobbnak bizonyultak a nemzetközi mezőny éllovasával szemben.
„A Kurzor.hu elindulásakor ígéretet tettünk arra, hogy versenytársaihoz képest a mi keresőnk több magyar oldalt fog ismerni, valamint, hogy a magyar sajátosságokat kiaknázó szolgáltatásokkal rukkolunk elő. E folyamatos, véget nem érő szolgáltatás-fejlesztés első lépcsője az Expressz Kiadó Rt.-vel most megkötött, hosszú távú együttműködési megállapodás.” – mondta Trentin Tamás, a Hírek Média ügyvezető igazgatója.
Mindenki jól jár
A hirdetési lapjai révén 14 országban jelen lévő Trader Classified Media csoport 1995-ben vásárolta fel az akkor már 10 éve piacon lévő Expressz kiadót. A jelenleg 5 nyomtatott és 6 online médiummal rendelkező, a hazai apróhirdetési piacon vezető pozícióban lévő cég először teszi hozzáférhetővé teljes hirdetési adatbázisát egy külső partner honlapján. „A kiadónk portfoliójába tartozó felületeken több mint 200 000 jármű, ingatlan, valamint apróhirdetés jelenik meg nap, mint nap. Szerettük volna elérni, hogy ezek az üzenetek még szélesebb közönséghez jussanak el, ezért kötöttünk együttműködési megállapodást a Kurzor.hu-t fejlesztő és üzemeltető Hírek Médiával.” – mondta Sárenczky Ákos, az Expressz Média Rt. online managere.
A Kurzor.hu és az Expressz Kiadó Rt. új szolgáltatása a www.kurzor.hu oldal Apróhirdetés pontja alá költözik be, így az itt megjelenő felületen keresztül válik elérhetővé a különböző Expressz lapokban és portálokon található több mint 200 000 ingatlan, gépjármű és más apróhirdetés. Az internetező által indított keresés még a Kurzor.hu oldalain történik, de a konkrét találatok már az Expressz online oldalaira viszik a látogatót. „A Kurzor.hu-ban történő jelenléttől egyértelműen kimutatható látogatószám-növekedést várunk oldalainkon. Reményeink szerint ez a nálunk hirdetők számára – a potenciális vevőkör bővülése révén – gyorsabb és magasabb áron történő eladás formájában nyilvánul majd meg.” – mondta Sárencky Ákos.