Connect with us

technokrata

Hajrá mobiltelefonos TV-zés!

Kütyük

Hajrá mobiltelefonos TV-zés!

A világ egyik első, a finnországi Helsinkiben lebonyolított kereskedelmi mobil-televíziós próbaüzemének ma nyilvánosságra hozott eredménye szerint a felhasználók hajlandóak fizetni a népszerű mobil-televíziós szolgáltatásokért.

A tapasztalatok jól illusztrálják az izgalmas, új mobilalkalmazásban rejlő lehetőséget. A próbaüzemben résztvevők 41 százaléka szívesen fizetne a mobil-televíziós szolgáltatásért, míg a válaszadók fele szerint a havi 10 eurós díj is elfogadható. A felhasználók több mint a fele (58 százaléka) úgy véli, hogy a mobil-televíziós szolgáltatások népszerűek lesznek.


A próbaüzemet a Digita, az Elisa, az MTV, a Channel Four Finland (Nelonen), a Nokia, a TeliaSonera Finland, és az YLE közösen bonyolította le 2005 márciusa és júniusa között. A tesztben 500 felhasználó vett részt, akik Nokia 7710 okostelefonon a DVB-H technológia segítségével nézhették a mobiltelevízió műsorát.

A tartalom az úr
A próbaüzem során kiderült, hogy a próbaüzem résztvevői nem csupán az ismerős programokat nézik meg, hanem a rövid és esetenkénti televíziózáshoz igazított mobil-televíziós műsorokat is szívesen figyelemmel követik. Legnépszerűbbek az országos finn csatornákon sugárzott ismerős programok bizonyultak, amelyeket a sport- és a hírcsatornák (CNN, BBC World, Euronews) követtek. A próbaüzem során a nézettségi toplista első 10 helyén többek között a jégkorong világbajnokság több mérkőzése, a San Marinó-i és a monacói Grand Prix futam, valamint a Liverpool-AC Milan UEFA kupa labdarúgó mérkőzés szerepelt.

Mobil-televíziózási szokások
A mobil-televízió nézői általában körülbelül napi 20 percet töltenek a készülék előtt, bár az aktívabban televíziózók között előfordult a 30-40 perc is. A résztvevők a hagyományos televíziózási időszakokon kívül is bekapcsolták mobil-TV-iket. A mobil-televíziót leggyakrabban a pihenni vagy a legfrissebb események felől tájékozódni vágyó, tömegközlekedő utasok használták, bár a felhasználók a kikapcsolódáshoz vagy a hagyományos televízió kiegészítésére otthon is többször elővették a készüléket.

Díjszabási modellek
A próbaüzem egyértelműen igazolja a mobil-televízióban rejlő potenciális kereskedelmi lehetőséget, hiszen a felhasználók 41 százaléka hajlandó lenne fizetni a szolgáltatásért. A próbaüzem résztvevői havi 4,90 eurót fizettek, de a tesztelők fele a havi 10 eurós díjat is elfogadhatónak tartja. A felhasználók általában a szabott árat részesítették előnyben, bár többüket érdekelte a tartalomfüggő díjszabási modell, azaz amikor a felhasználó egy bizonyos tartalomfajtára, például futballmeccsre vagy autóversenyre fizet elő.

A próbaüzem arra is fényt derített, hogy a felhasználók milyen feltételek teljesülése esetén használnák a mobiltelevíziót:
-egyszerűen használható szolgáltatás
-jól működő és megbízható műszaki rendszer
-olyan tartalmak, amelyek rövid ideig nézve is élvezhetők
-a televízió-alkalmazás nem korlátozhatja a mobiltelefon-funkciókat

A DVB-H technológiával a mobilkészülékek felhasználóihoz is hatékonyan eljuttathatók a televíziós csatornák programjai. A technológia mobil környezetben a televízióban megszokott kiváló képminőséget, csökkentett energiafelhasználást, és többféle csatornát (akár 55 állomás is beállítható) nyújt a felhasználó számára.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés