A kereskedelmi forgalomban már kapható Cisco Mobile Connect technológia révén a vállalati telefonmellékekre érkező hívásokat a felhasználók a nyilvános GSM hálózaton keresztül mobiltelefonjaikon fogadhatják. Az irodában tartózkodók Nokia vállalati okostelefonjai pedig a házon belüli WLAN-hálózatokra kapcsolódhatnak. A Cisco Mobile Connect segítségével a felhasználók az üzleti jellegű hívásokat egyetlen IP-telefonszámra irányíthatják, amely viszont többféle eszközhöz – például mobiltelefonhoz vagy asztali, illetve otthoni készülékhez – rendelhető, és így bárhonnan úgy dolgozhatnak, mintha irodájukban tartózkodnának.
A Ciscóval együttműködve a Nokia készülékeibe integrálja a Cisco Compatible Extensions vezeték nélküli ügyfélfunkcióit, saját kliensinterfészét pedig beépíti a Cisco IP-kommunikációs szoftverébe. A két megoldás együttese biztosítja, hogy a Nokia E-sorozatú okostelefonjaival – mint a Nokia E60, a Nokia E61 és a Nokia E70 – teljes mértékben ki lehet használni a Cisco úttörő és professzionális IP-kommunikációs, biztonsági, mobilitási, garantált szolgáltatásminőségi és hálózatfelügyeleti képességeit. Az együttműködés eredményeként a mobil üzleti felhasználók munkája gyorsabbá és eredményesebbé válik, hiszen a vállalati IP-kommunikációs és csoportmunka-alkalmazások széles körét érhetik el rendkívül biztonságosan mobil eszközeikről.
A Nokia E-sorozatú eszközei a Cisco CallManager és CallManager Express híváskezelő rendszerek telefóniás funkcióinak széles körét támogatják, köztük a hívásátkapcsolást, a gyorstárcsázást, több vonal kezelését és a konferenciahívásokat. Emellett páratlanul biztonságos hozzáférést nyújtanak az elektronikus levelezéshez és a vállalati intranethez, miközben egységes üzenetkezeléssel, szinkronizált határidőnaplóval, a hívásútvonal intelligens kijelölésével és más hatékonyságnövelő alkalmazásokkal segítik a felhasználó munkáját.