Connect with us

technokrata

Depo.hu – megkezdődött a karácsonyi bevásárlási roham

Kütyük

Depo.hu – megkezdődött a karácsonyi bevásárlási roham

A statisztikák szerint nem csak ötleteket, hanem konkrét termékeket is keresnek a fa alá az internetezők.

Miközben a karácsonyra való készülődés szemmel látható jelei a hétvégén sem lankadó forgalomban, az áruházak zsúfoltságában és az olykor ezekhez társuló ingerültségben mutatkoznak meg, az interneten ebből gyakorlatilag semmi sem látszik. Pedig a világháló forgalma is megnő az ünnepek előtt, így a kereskedők többsége a látogatók számának jelentős növekedését tapasztalja, és az internetes keresőkbe gépelt kulcsszavak is az ünnepi hangulatot – no meg az ehhez kapcsolódó ajándékozási szándékot – tükrözik.

Egyre többen intézik otthonról
„Az elmúlt 4 év tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy a látogatások, és ezzel párhuzamosan a keresések, illetve megrendelések száma karácsony közeledtével mintegy 30-40%-kal megugrik a Depo.hu-n. Az idei roham jeleit már jó két hete érzékeljük.” – mondta Szabari László, a közel 100 forgalmazót tömörítő Depo.hu online piactér üzletágvezetője. A műszaki cikkek esetében a legnépszerűbb termékek közé továbbra is a digitális fényképezőgépek, MP3-lejátszók tartoznak, bár ezek felfutása csak most, a karácsonyi pánikroham közeledtével indul. Eddig a toplista élén a különböző számítástechnikai részegységek: monitorok, háttértárak, alaplapok, PDA-k végeztek.

„Mivel a Depo.hu látogatóinak száma évről évre nő, így levonhatjuk azt a következtetést, hogy egyre többen igyekeznek elkerülni a zsúfolt üzleteket és inkább otthonról, karosszékükben ülve intézik a karácsonyi ajándékok beszerzését.” – tette hozzá Szabari. Ráadásul nem csak a kényelmesebb válogatás, hanem az árak egy kattintásra történő összehasonlítása, a gyakran szélesebb választék, és a jól működő logisztika is az online vásárlás mellett szól. A karácsony közeledtével naponta így akár 14-16 ezer látogató is megfordul a Depo.hu oldalain.

Horvátország, Görög Zita, karácsony
A konkrét termékeken, szolgáltatásokon kívül karácsonyi ötleteket keresnek a világhálón az internetezők. „Míg ez év júliusában és augusztusában az „időjárás”, és „Horvátország” verekedte be magát a 10 leggyakrabban keresett téma közé, addig szeptemberben és októberben a nyárral kapcsolatos kulcsszavak lassan eltűntek, majd a „Görög Zita” és a „kötelező biztosítás” csúcs után november közepétől egyre gyakrabban bukkantak elő az ünnepekhez kötődő témák.” – mondta Kristók Balázs, a Kurzor.hu keresőoldal üzletágvezetője.

A keresési szokások egyik legmarkánsabb változása hagyományosan a november-decemberi hónapfordulón tapasztalható. A naptári tél beköszönése után a „karácsony” szó rendszeresen az 5 legkeresettebb téma között szerepel és megnő az online képeslapküldő szolgáltatások iránti igény is.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés