Szünetmentes internetszolgáltató-váltás esetén a szolgáltatók leszerelés nélkül oldják meg az átállást. Ehhez az ügyfélnek a meglévő szolgáltatójánál le kell mondania az előfizetését, hangsúlyozva, hogy szolgáltatót kíván váltani. A kiválasztott új szolgáltatóhoz 4 napon belül kell az előfizetési igényét jeleznie, szintén hangsúlyozva, hogy szolgáltatóváltásról van szó. Ebben az esetben az ügyfélnek a váltás időszaka alatt is folyamatos marad az internetelérése. Ha viszont az előfizető – véletlenül vagy szándékosan – nem jelzi a szünetmentes váltás igényét, akkor az átállás a korábbi, „hagyományos” folyamat szerint – le- és felszereléssel – történik, ami akár 60 napos kimaradást is jelenthet az internet-hozzáférésben.
A legtöbb szolgáltató csak a teljesen új előfizetőknek kínálja az akciósan meghirdetett ADSL-csomagokat. Teljesen új előfizetőnek pedig – a T-Com által alkalmazott ügyfélkategóriák szerint – csak azt az ügyfelet tekintik, akinek az adott telefonszámon az elmúlt három hónapban nem volt ADSL-előfizetése, tehát a szünetmentes szolgáltatóváltást kérő előfizetők nem kerülnek bele a „kedvezményezettek” körébe.
Az Invitel azon az állásponton van, hogy bár üzleti szempontból ez a fajta negatív megkülönböztetés logikusnak tűnik, a diszkrimináció nem szolgálja az ügyfelek és a szabad verseny érdekeit, ezért a cég azoknak az új ügyfeleinek is kedvező belépési feltételeket biztosít, akik szolgáltatóváltással térnek át: számukra elengedi a belépési díjat és az első hónapra vonatkozó havidíjat. Ez a kedvezmény mind az egyéni, mind az üzleti előfizetőkre vonatkozik.
Az Invitel ezzel kapcsolatban szeretné felhívni a szolgáltatóváltásra készülők figyelmét néhány fontos részletkérdésre, amelyek sok esetben elsikkadnak az akciós leírások apróbetűs részében. Így szolgáltatóváltáskor félreértésekhez vezethet, hogy egyes szolgáltatók nem hangsúlyozzák megfelelően a „régi” és „új” előfizetések közötti megkülönböztetéseket. Előfordul az is, hogy a szolgáltató csak a szerződés apróbetűs részében jelzi a bekötéshez szükséges időtartamot, ami jóval hosszabb is lehet annál, mint amire az ügyfél számít. Ezen kívül van olyan szolgáltató, amely a lakossági árakat is nettó értéken tünteti fel, bizonyos szolgáltatók pedig, ha az ügyfél nem kéri írásban e-mail tárhelyének korlátozását, akkor a csomagban foglalton túl minden megkezdett megabyte után külön díjat számít fel.
Javasolt tehát alaposan átnézni az előfizetési feltételeket, hogy mi alapján érdemes szolgáltatót választani, illetve váltani, így elkerülhetők a rejtett buktatókból adódó utólagos kellemetlen meglepetések és sok bosszankodás.