Connect with us

technokrata

Mindenkit lenyom a Google

Kütyük

Mindenkit lenyom a Google

Eddigi „életének” egyik legjobb eredményét produkálta az amerikai keresővállalat.

Az USA-beli cég részesedése az internetes keresők piacán októberben történetének egyik legnagyobb előrelépését produkálta. Míg szeptemberben 57 százalékkal rendelkezett (azaz 100 keresésből 57 a Google megoldásán keresztül zajlott a Világhálón), addig októberben ez az amúgy igen erős vetélytársakkal bíró piacon tovább emelkedett: 58,5 százalékra. Legalábbis a Comscore piackutató cég legfrissebb állítása szerint.

Nem csak a Google számolhatott be jó eredményekről: az öt legnagyobb, online kereséssel foglalkozó cég szolgáltatása egyöntetűen növelte kereséseinek számát, mintegy 5 százalékkal. Ez azonban a Google-ön kívül vagy csak stagnálással, vagy piacvesztéssel járt. A második helyet a Yahoo birtokolja (most már jó ideje) 22,9 százalékkal, ami 0,8 százalékos esés a szeptemberi adathoz képest; míg a harmadik pozícióban (9,7 százalékos részesedéssel és 6 ezrelékes zuhanással) a Microsoft található. Leszorult a dobogóról az Ask.com (4,7 százalék), illetve ötödik lett az AOL-t is magába foglaló Time Warner site-hálózata (4,2 százalék).

Jelenleg 670 dolláron állnak a Google részvényei, de a Credit Suisse becslése szerint a vállalat rekordot fog dönteni a Wall Streeten: a pénzintézet úgy véli, hogy a Szilícium-völgy vezető technológiai vállalata – az online keresés monopolizálása miatt – el fogja érni a 900 dolláros plafont is. Heath Terry, a Credit Suisse elemzője szerint a keresés nemsokára teljes monopol helyzetbe kerül: a Google egészen addig növeli a részesedését, amíg el nem éri a 100 százalékot.

Még leírni is elképesztő a hatalmas számokat: 6,1 milliárd (6.100.000.000) keresést szolgált ki a Google egymaga az elmúlt hónap során – csak az Egyesült Államokban. Az észak-amerikai országban egyébként összesen 10,5 millió online kutatást kezdeményeztek az internetezők. Ráadásul még nagyobbak a számok, ha nem csupán a Google.com website-on keresztül zajló kereséseket nézzük, hanem a vállalat birtokában levő más szolgáltatásokat (például a Youtube-ot) is. Ez utóbbi mérési módszerrel a vállalat webes aktivitása majdnem 15 százalékkal nőtt, míg vetélytársai egyszámjegyű emelkedést tudtak ugyanezen időszak alatt produkálni.

A Yahoo papírjai 25-26, a Microsofté 34-35 dolláros pozícióban helyezkednek el.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés