Connect with us

technokrata

Kihalóban a hagyományos tévézés

Kütyük

Kihalóban a hagyományos tévézés

Már a vészharangok kongatása is késő – a felhasználók tömegesen szoknak le a hagyományos televízióról.

Az Egyesült Államokban öt sorozatfüggőből egy már nem hagyományos televíziós készüléken nézi kedvenceit – inkább a monitor előtt ülve szórakozik a nemrég hónapokig sztrájkolt forgatókönyvírók által kitalált poénokon, történeteken. Például az NBC-n vetített The Office negyedik évadának tavaly szeptemberben vetített nyitó epizódja 9,7 millió embert vonzott a tévék elé – és 2,7 millió internetezőt a monitorokhoz, árulta el Greg Daniels, a The Office producere.

Elismerte a jelenség létét, sőt, egyre erősödő jelentőségét Alan Wutzel, az NBC piackutatásért felelős részlegének vezetője is, aki szerint már nem csak a „koleszos diákok” saját hóbortja – az összes generációt megfertőzte már az internetes sorozatnézés. Egy tavaly októberben, a Nielsen Media Research által végzett kutatás arra világított rá, hogy a vizsgálat elkészülte előtti három hónapban négy (amerikai) internetező közül egy legalább egy sorozatepizódot megnézett, teljes hosszában. A 18 és 34 év közötti korosztály 39 százaléka tartozott ebbe a táborba, a 35 és 54 éves közötti internetezőknek pedig 23 százaléka számolt be hasonló tevékenységről.

Kulturális változásnak lehetünk tanúi – legalábbis az Egyesült Államokban. Azonban az amerikai trendek hazánkba is kezdenek begyűrűzni. Néhány évvel ezelőtt még nem volt kultusza az online sorozatnézésnek, a kedvencekről is csak a tévé- és bulvárújságok néhol bugyuta cikkei nyújtottak tájékoztatást. Mára azonban olyan, több ezres rajongótáborral rendelkező blogoldalak szolgálnak napi rendszerességgel friss tartalmakat, mint amilyen például a Sorozatjunkie. Ezzel párhuzamosan nem csak a sorozatokról való informálódás vált népszerűvé, hanem maga az Interneten (vagyis inkább az Internetről) való sorozatnézés is – igaz, a hazai csatornák még többnyire nem teszik streaming formában elérhetővé a (többnyire szinkronizált amerikai) sorozatokat – azokat a magyar felhasználóknak különböző féllegális forrásokból kell beszerezniük.

A kocka azonban el van vetve. A tévének egyetlen túlélési esélye maradt – ha összeköttetésbe kerül valamilyen digitális médiakezelő eszközzel, legyen az akár számítógép, akár bármi más; illetve képes felcsatlakozni az Internetre. Nem kell nagy jóstehetség hozzá, hogy akár ha hazánkban is nézünk előre egy évtizeddel, nagy bizonyossággal állíthassuk: nem csak a lapos kijelzők lesznek általánosak, hanem az is, hogy honnan származik az azon megjelenő tartalmak zöme: az Internetről.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés