A hatóság ettől azt várja, hogy az egymás mellett nyilvánosságra hozott két érték egyre inkább közelít egymáshoz. A cégek ugyanis a versenyben licitálva olyan értékeket kommunikáltak, amelyeket esetenként nem tudtak teljesíteni. A közölt adatok hitelességét az NHH ellenőrzi és szükség esetén szankcionál. Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője azt közölte, hogy a szolgáltatások összehasonlítására szolgáló “Tantusz” felületén a későbbiekben ők is feltüntetik a cégek garantált sávszélességére vonatkozó adatait.
Az NHH idén újra közzétette a szolgáltatások minőségét bemutató adatokat, ezek kapcsán Somodi Attila, az NHH központi piacfelügyeleti osztályvezetője kiemelte: arányában és összességében is a mobiltelefon-szolgáltatással van a legkevesebb gond. A legtöbb panasz az internetszolgáltatások kapcsán érkezik; mint Somodi hozzátette, a hazai internetszolgáltatást a gyors növekedés és az elaprózódott piac jellemzi, a bővüléssel járó feladatokkal a szolgáltatók nem mindig tudnak lépést tartani, ezért sok a panasz a szolgáltatás minőségére, illetve az ügyfélszolgálatok működésére. A panaszok zöme a sávszélességgel kapcsolatos, erre az NHH reményei szerint megoldást fog jelenteni a garantált le- és feltöltési sebességre vonatkozó adatok közzététele. A főigazgató-helyettes azt is elmondta, hogy a mobiltelefon-szolgáltatóknak célértéket kell vállalniuk a saját hálózaton belül küldött és fogadott sms-ekre és mms-ekre, vagyis meg kell adniuk, hogy egységnyi idő alatt hányat továbbítanak sikeresen ezekből. Idővel ezt is ellenőrzi a hatóság.