Connect with us

technokrata

Nem egy, hanem három képernyőre tervez a TV2

Kütyük

Nem egy, hanem három képernyőre tervez a TV2

Összehangolt televíziós, netes és mobilos tartalmak.

Extra tartalmakkal és közösségépítő alkalmazásokkal csábítja magához a nézőket, valamint az internet és mobil felhasználókat a TV2. Az ennek érdekében 2008 júniusában létrehozott szervezeti egység, a Digitális Média Igazgatóság feladata, hogy a televízió képernyőjén megjelenő tartalmakat extrákkal kiegészítve, számos új platformon tegye elérhetővé minél szélesebb közönség számára.

A TV2 a televízióból kilépve interaktív kapcsolatot alakít ki a nézővel, melyben az eddig passzív tévézésre „kényszerített” néző a jövőben akár maga is részese, alakítója lehet a napi híradásoknak. A csatorna az egyik legkedveltebb műsorához, a Megasztárhoz kapcsolódó közösségteremtő újításával pedig egy Magyarországon még ilyen formában nem létező három képernyős modell felállítására – televíziós, netes és mobilos tartalmak összehangolására – tesz kísérletet.

A digitális kor küszöbén a kereskedelmi televíziók legfőbb célja, hogy sugárzott tartalmaik minél több platformon váljanak elérhetővé. Napjainkra az egyirányú kommunikáció helyett interaktív tartalomközvetítőkké váltak a televíziók kiterjesztésére használt digitális felületek. Fekete Attila, a TV2 Digitális Média igazgatója szerint egy csatorna számára legnagyobb érték a professzionális videotartalom, mellyel a tévénéző saját ízlése szerint összeválogathatja, és tetszés szerint újranézheti a televízióban sugárzott műsorokat, vagy azok legjobb pillanatait. A TV2 webcast ennek köszönheti népszerűségét felhasználói körben: kevés csatorna mondhatja el magáról, hogy minden kedvelt, saját gyártású műsora bármikor és tetszőleges ismétléssel újranézhető a neten. A TV2 2008 augusztusában bevezetett új logóját a tv2.hu webcímmel egészítette ki, mellyel azt üzeni, hogy az a tartalom, amely korábban kizárólag a televízió képernyőin, és ott is csak szigorú linearitásban volt elérhető, immár kiszabadult keretei közül, és netes valamint mobilos felületeken megsokszorozódva, megerősödve születik újjá.

Néhány adat számokban: a www.tv2.hu látogatottsága dinamikusan növekszik, az oldalnak 2008. augusztus és szeptember hónapban összesen 1.443.538 egyedi látogatója volt, akik több mint 12 millió oldalletöltést produkáltak. Összehasonlításképp 2007. 40. hetében a tv2.hu napi egyedi látogatószáma 20 és 30 ezer között mozgott, 2008. 40. hetében ez a szám 45 és 55 ezer között van. A TV2 weboldalaival havonta kb. 600 ezer nézőt ér el, akik 4,2 milliószor indítják el valamelyik videót. A csatorna legnépszerűbb saját gyártású műsorai a weben: a Megasztár, a Hal a tortán, és a Joshi Bharat, melyek videóit hetente 100.000 ember nézi újra.

„Mivel különböző célcsoportokat kell kiszolgálnunk, ezért szegmentáltan, portfolióban érdemes gondolkoznunk arról, hogyan tesszük a tartalmainkat elérhetővé. A TV2-nél a www.tenyek.hu
indítását épp ezért tartottuk fontosnak, elválasztva azt a szórakoztatóbb, bulvárosabb www.tv2.hu tartalmától: a Tények című hírműsorhoz méltó komolyabb hírtartalmat helyezünk el az oldalon, azaz a képernyőről ismert brand-et kiterjesztjük, és megsokszorozzuk az interneten” – mondta el Nádas Gergely, a TV2 Hírigazgatóság riportere, a tenyek.hu oldal projektvezetője. Mostantól a legfrissebb hírek, helyszíni közvetítések, saját vágatlan videók és egyéb újdonságok elérhetők az új www.tenyek.hu oldalon, mely a hazánkban zajló kiemelt eseményekről a jövőben a neten élő egyenes adásban is tudósít. A weboldalon betekinthetünk a hírszerkesztés kulisszatitkaiba is, sőt mi magunk is tudósítókká válhatunk, ha egy aktuális eseményről készült saját videónkat megosztjuk az oldalt látogatókkal.

A TV2 a felhasználói, feltöltött tartalomnak is biztosít egy teljesen független platformot a jövőben. „Tulajdonosunk, a ProSiebenSat.1 rendkívül népszerű portálját (a www.myvideo.de Németországban a 2. legnézettebb video megosztó oldal) a hazai közönség számára is elérhetővé tesszük, hamarosan közel 3 millió videót adaptálva a www.myvideo.hu oldalra, ahol a német területen tapasztalthoz hasonló hazai sikerre számítunk” – nyilatkozta Fekete Attila.

Nagy Andrea, a TV2 Marketing és kommunikációs igazgatója a három képernyős modell bemutatásakor olyan sikeres példákat említett, amelyek esetében a célcsoport aktivizálása televízión sugárzott webes vagy mobilos felületre kiterjesztett további tartalmakkal történt. (Ilyen volt pl. a Hal a tortán című vendégjáró valóságshow kimaradt jelenetei és receptjei, a pikáns sztorik a TV2 délutáni talkshow-jából, a Joshi Bharat-ból, vagy a Step up című film támogatásához kapcsolódó webes videómegosztó táncverseny sikere.) Utóbbi jó példa arra, hogy a TV2 nem csak saját gyártású műsorai, hanem a szponzorált események kapcsán is három képernyőben gondolkodik: a Step up-pal egy a televízióval nehezen elérhető célcsoportot lehetett a weben sikerrel azonos helyre terelni és közösséggé kovácsolni.

A TV2 keresi az újdonságot jelentő felületeket: a népszerű Megasztár 4 című tehetségkutató műsorához kapcsolódóan a hazai közönség előtt most debütáló közösségépítő alkalmazást fejlesztett ki. Az I-Ping nevű közösségteremtő újdonságról a szolgáltatás ötletgazdája, Benda Gergely, a KOD Média Kft. ügyvezetője beszélt: az I-Ping tulajdonképp egy közösségi weboldal összekapcsolása mobiltelefonos technológiával. A www.megasztar.hu felületén épülő Megasztár rajongói klubok tagjai mostantól nemcsak az interneten, hanem egy mobiljukra letöltött alkalmazás és bekapcsolt bluetooth-uk segítségével akár az utcán, szórakozóhelyen vagy rendezvényeken is pillanatok alatt „felismerik egymást”. Élesben az alkalmazást – mely egy WEB2.0 elemeket tartalmazó közösségi oldal és egy új fejlesztésű JAVA applikáció kombinációja – a TV2 Megasztár 4 műsorának nézői próbálhatják ki először.

Tovább

Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés