Connect with us

technokrata

Nincs több ingyen hamburger a barátokért

Kütyük

Nincs több ingyen hamburger a barátokért

Letiltották az ismerősöket „feláldozásra” felhívó alkalmazást.

Nagy visszhangot váltott ki a Burger King egyik nemrég indult akciója: olyan minialkalmazást hozott létre a Facebook közösségi oldalon, ami arra bíztatta az amerikai felhasználókat, hogy szüntessék meg ismerőseikkel a kapcsolatot. Minden tíz ismeretség törlése után egy ingyen hamburgerre jogosító kupont kapott a felhasználó.

Az akár szociológiai kutatásnak is felfogható kísérlet egy szempontból mindenképpen sikeres volt: fel lehetett mérni általa, hogy az emberek mennyiért „áldozzák be” online egy (vagyis tíz) ismerősüket. Mint kiderült, sokuknak ehhez elég egy ingyen hamburger is. A gyorsétteremlánc vonatkozó oldala szerint majdnem 234 ezer kapcsolat szakadt meg az akció során.

A Facebook üzemeltetője azonban megelégelte a közösségi site ellen dolgozó alkalmazást, és megszüntette elérhetőségét. Indoklásuk szerint azért került erre sor, mert a „Whopper sacrifice” ellentétes a Facebook működésének lényegével. Érthető módon a szolgáltatás arra irányul, hogy minél gazdagabb kapcsolati hálózat alakuljon ki, az egyének jelöljék be ismerőseiknek azokat, akiket valóban, az életben is ismernek.

Kíváncsiak vagyunk, hogy hány szociológiai, pszichológiai tanulmányban, szakdolgozatban, diplomamunkában fog visszaköszönni a Burger King kérészéletű, de mindenképpen nagy reklámértékű akciója az elkövetkező hónapok, évek során. Illetve arra is, hogy ha néhány héten belül elindulnak az Iwiwen a minialkalmazások, mikor bukkan fel nálunk is egy hasonló próbálkozás.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés