Connect with us

technokrata

Túl bonyolultak a mobil készülékek

Kütyük

Túl bonyolultak a mobil készülékek

A felhasználók 95 százaléka nem is használja ki a telefonja, PDA-ja lehetőségeit.

A mobil eszközök menedzsmentjével foglalkozó Mformation nemrég végzett kutatása világított rá (ismét), hogy a felhasználók zöme számára felesleges extra funkciókat a jelenlegi formában fejleszteni. A kutatást a független Coleman Parkes piackutató cég végezte, melynek során 4 ezer felhasználót kérdeztek ki mobilhasználati szokásaikról. Az amerikai és angol résztvevőkkel zajlott felmérés kiderítette, hogy a mobiltulajdonosok nagy többsége egyszerűen nem használja ki azokat a lehetőségeket, amiket beleépítettek a készülékekbe. Elsődleges okként nem is az szerepelt, hogy nincsen rá szükségük, hanem az, hogy egyszerűen túl bonyolultnak tartják.

„A szolgáltatóknak és az eszközgyártóknak le kell bontaniuk a határokat, és fel kell fedniük a fejlett mobiltechnológiában rejlő igazi erőt.” – olvasható a jelentésben. Az Mformation szerint a felhasználói üzenet egyszerű: a telefon beállítása túl bonyolult. Matthew Bancroft, a vállalat alelnöke szerint azok a cégek, akik ezt felismerik, növekvő bevételeiken keresztül tapasztalhatják meg a fogyasztói elégedettséget. Itt van például az Apple fejlesztette Iphone, ami szinte a semmiből került elő, mégis kimutatható részesedést szerzett az okostelefonok piacán, méghozzá alig pár hónap alatt. Ennek egyik legfőbb oka, hogy a készülék kezelését nagyon egyszerűre tervezték.

Ha könnyebb lenne, gyakrabban cserélnénk
A válaszadók 65 százaléka értett egyet azzal a megállapítással, hogy a mobilipari cégek azért nem tudják kiaknázni növekedési potenciáljukat, mert például az új telefon vásárlása hosszú konfigurálással jár. Ki ne találta volna már magát szembe azzal, hogy a régebbi készülékből szerette volna az újonnan vetten tudni ismerősei telefonszámait, a korábban kapott SMS-eket? És ezek még csak a legalapvetőbb adatok – aki például wapozik/webezik, e-mailezik a készülékéről, sokkal több információt kell, hogy lementsen és valamilyen, gyakran bűvész trükknek ható módszerrel átjuttasson az új telefonra. 78 százaléka a felmérésben részt vetteknek úgy nyilatkozott, hogy gyakrabban cserélné le telefonját, ha ez a beállítási eljárás jóval egyszerűbb lenne.

Intő jel az ipar számára, hogy a felhasználók zöme, 88 százalékuk használná gyakrabban a fejlett, a szolgáltató cégek számára pótlólagos bevételi forrásokat jelentő szolgáltatásokat és alkalmazásokat, ha az könnyebben menne, mint napjainkban. Az e-mailezés (46%), az Internet böngészés (40%), az azonnali üzenőprogramok (30%) és a képküldés (29%) szerepelt a visszajelzések szerint a leginkább kedvelt, de bonyolultsága miatt nem kihasznált lehetőségek között. A válaszadók 61 százaléka arról számolt be, hogy néhány programot/szolgáltatást kipróbált, de azok komplexitása miatt felhagyott a további próbálkozással.

A felhasználók többsége tehát – legalábbis e téren – nem kitartó. A felmérés értékelése során kiderült, hogy maximum negyed órát szánna a többség az új telefon beállítására – ezzel szemben átlagosan egy órát kénytelen. Mindamellett aggódik is adatai elvesztése miatt (78%), ezért szinte mindegyikük (96%) azt válaszolta, hogy van értelme a telefonszámok, tartalmak és más adatok automatikus másolását elvégző alkalmazások használatának, amikor telefont váltanak.

És hogy mi a helyzet itthon? Gyanítjuk, nem jobb, sőt. Ossza meg véleményét az olvasókkal, önnek mennyire nehéz/könnyű a modern telefonok használata, cseréje!



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés