Magyarország első BarCamp konferenciája a Gerbeaud Házban 2009. március 3-án került megrendezésre. A Web 2.0 Symposium különlegessége, hogy nem az előadók döntésén múlt, mit kap a közönség, hanem a résztvevők döntötték el, miről szóljanak a beszélgetések, továbbá a neves bloggerek, cégvezetők és nemzetközi szakemberek mellett bárki jelentkezhetett előadást tartani. A konferencián nagyvállalatok mellett startup cégek is nagy számban képviseltették magukat, olyan témákban mint a hangfelismerés, programajánlás és különleges keresési technológiák.
„Az internet inspirál, meghatározó élményt nyújt a nap bármely szakában, úgy, ahogyan a hatvanas években tette azt az LSD.” – mondta Ernst-Jan Pfauth, aki saját bevallása szerint sosem használt tudatmódosító szert. A thenextweb.com fiatal szakembere szerint a hatvanas években a szexuális szabadság, a béke és az emberi egyenlőség megvalósítására törekvő hippik jelképezték a társadalomban azt a réteget, amit a kilencvenes években az internetfelhasználók. A kilencvenes évek végén kezdődött egy forradalom, amely ezekben a percekben is tart és tetten érhető a blogokban, a közösségi oldalakon, a videomegosztókon és minden olyan internetes lehetőségben, melyet ma web 2-esnek nevezünk.
„Az internet fejlődésének fő irányvonalát az innováció adja, amely mindig valahol máshol jelentkezik.” – fogalmazta meg a konferencián Drajkó László, a Microsoft Magyarország ügyvezető-igazgatója Az online szolgáltatók alakulása és folyamatos fejlődése a felhasználók elvárásai szerint történik. A felhasználó ugyanazt akarja a szolgáltatótól, amit a szolgáltató a technológiai fejlesztőtől: minél olcsóbban vagy lehetőleg ingyen a legtöbbet kapni.
Csiszár Dénes a Web2-re épülő marketing kampány költségeit és hasznát boncolgatva mutatott rá azokra az értékekre, amelyekből egy cég hasznot remélhet webes kampány alkalmazásával. A webstratégiai tanácsadó workshopján a közönség adta meg a választ: egy web2-es technológia is működhet gazdaságilag sikeres platformként (pl. Iwiw), még akkor is, ha Magyarországon még nem minden esetben megfelelőek a piaci körülmények.
„A weboldalak látogatottsága mellett fontos szempont az is, hogy mennyi időt tölt el egy felhasználó az adott site-on, hányszor tér vissza és milyen gyakorisággal teszi azt.” – sorolta a méltánytalanul elhanyagolt és alig mért tényezőket a Microsoft szakembere, majd hozzáfűzte: lényeges szempont, hogy mekkora a visszhang, milyen erős hatást vált ki az emberekből egy szolgáltatás, függetlenül attól, hogy pozitív vagy negatív a fogadtatása.