Az egyelőre kezdeti stádiumban lévő tervek leginkább azokhoz a spekulációkhoz hasonlítanak, amelyek egy éve, az AOL és a Time Warner médiavállalat szétválásakor láttak napvilágot – jelentette a Reuters az ügyhöz közel álló forrásokra hivatkozva. Eszerint az AOL internetszolgáltatási üzletágát eladnák vagy átadnák az EarthLinknek vagy a United Online-nak, internetes tartalomszolgáltatását, illetve hirdetési ágazatát pedig egyesítenék a Yahoo hasonló részlegével. Az ügyletsorozat jelentősen függ a lehetséges vásárlók vagy átvevők hozzáállásától. Az EarthLink például nemrégen fizetett 516 millió dollárt a DeltaCom Inc.-ért, ami kiürítette a kasszáját, a Yahoo viszont jól járna azzal, ha pénzügyi, sport- és általános híreket kínáló szolgáltatását összefonhatná az AOL térképeivel, illetve bulvárhírcsatornájával. Az AOL-t sürgeti az idő, ugyanis internetszolgáltatása a szakértők szerint negyedévente 200-300 ezer internet-előfizetőt veszít, ami erodálja négymilliós ügyfélbázisát, miközben utóbbi adja a tartalomszolgáltatás nézőinek derékhadát is. Elemzők szerint a cég, illetve a Yahoo önálló fennmaradása nem ígér üzleti sikert, egyesülésük viszont olyan típusú összeadás lenne, amelyben egy meg egy több mint kettő.