A vezetékes nagykereskedelmi bevételek is csökkentek mindhárom piacunkon, Magyarországon főleg 2008 elejétől a nemzetközi nagykereskedelmi hangforgalom Deutsche Telekom által történt integrálása következtében. A vezetékes hangszolgáltatások csökkenését részben ellensúlyozta a mobil és az internet szolgáltatásokból származó bevételek növekedése. A bevételekre szintén kedvezően hatott a vezetékesből mobil hálózatba irányuló forgalmi bevételekhez kapcsolódó 8,5 milliárd forint céltartalék feloldása 2008 második negyedévében, közölte a cég az ICTPress-el.
Christopher Mattheisen, elnök-vezérigazgató az eredményekkel kapcsolatban így nyilatkozott: “A 2008-as év fontos állomás volt abban a folyamatban, hogy egy vállalattá váljunk karcsúbb szervezettel, egyszerűbb márka-struktúrával, valamint erős és versenyképes termékkínálattal a T-Home, T-Mobile és T-Systems márkanevek alatt. Versenyképességünk javítása érdekében további fontos lépést tettünk a negyedik negyedévben a szatellit TV szolgáltatásunk elindításával. Az ügyfelek nagyon kedvezően reagáltak az új termék bevezetésére, az indulás óta eltelt rövid idő alatt beérkezett megrendelések száma jóval a várakozásaink felett van.
Előretekintve az idei évre, a gazdasági kilátások és várható hatásuk üzletmenetünkre továbbra is bizonytalanok és nehezen megjósolhatóak. A Magyarországon és a külföldi piacainkon is nehezen előrelátható és komoly kihívást jelentő gazdasági környezet mellett úgy gondoljuk, hogy a 2008-as eredményekhez képest 2009-ben a bevételek 1%-kal, az EBITDA pedig 1-2%-kal csökken (a vizsgálattal kapcsolatos költségek és a létszámcsökkentéshez kapcsolódó végkielégítések és elhatárolások, valamint a vezetékesből mobil hálózatba irányuló forgalmi bevételekhez kapcsolódó céltartalék feloldás egyszeri hatása nélkül). A tárgyi eszközökbe és immateriális javakba való beruházásokkal kapcsolatban a gyengülő forint ellenére tartjuk a korábban bejelentett célunkat, hogy a 2009 évi költés a 2008-as abszolút szinttel egyezzen meg. Ez a szint a korábban bejelentett optikai hálózatfejlesztési programba történő beruházásokat is tartalmazza. Mindemellett folyamatosan figyelemmel kísérjük a gazdasági környezetet és annak hatását az üzletmenetünkre, és jelezni fogjuk, amennyiben változnak a jövőre vonatkozó várakozásaink.” – tette hozzá Mattheisen.