Magyarországon Quick Response, azaz QR szabványon alapuló mobilkódot használja a három cég, ami Európában a leginkább elterjedtnek számít. Elsősorban hirdetésekben használják, a termékről a kódon keresztül lehet többlet-információhoz jutni.
A kód több mint 7000 karakternyi információ tárolására alkalmas. A módszer lehetővé teszi a telefon weboldalakra való átirányítását, amennyiben az előfizető rendelkezik mobilnet eléréssel, vagy felhívhat vele egy telefonszámot, elküldhet egy előre megírt SMS-t. A másik lehetséges alkalmazási terület, amikor a felhasználó MMS-ben kap egy mobilkódot, és azt használhatja jegyként a reptéren, vagy kuponként vásárlásnál.
Egy díjmentes SMS után lehet telepíteni az olvasóprogramot, amit utána adatforgalmi díj nélkül tölthetünk le a mobilneten keresztül. A tervek szerint a mobilszolgáltatók a jövőben már ilyen alkalmazással ellátva fogják forgalmazni a készülékeket. Itthon a Sanoma kiadványaiban, például a Figyelőben találkozhatunk egy mobilkódra alapuló nyereményjátékkal.