“A Magyar Telekomról kialakult az öreg, rezes, vezetékes szolgáltató képet a szolgáltatások újracsomagolásával és az új, letisztult márkastruktúrával idén sikerült a köztudatban is megváltoztatnunk. A tavaly elkezdett, idén befejezett vállalati struktúra átszervezésével egy időben képernyő-fókuszú vállalattá váltunk, mely a gyakorlatban a tripleplay csomagok megjelenésével vált nyilvánvalóvá az ügyfeleink részére.” – kezdte idei évértékelőjét a Magyar Telekom lakossági szolgáltatás divízió vezetője. “Az új termékek és szolgáltatások megjelenésével egyik legfontosabb feladatunk a vevőkiszolgálás javítása, melynek érdekében egy hónap alatt 120 embert vettünk fel az ügyfélszolgálatra, hogy a megnövekedett termékportfólió kapcsán bírjuk tartani a lépést az új szolgáltatások iránti megnövekedett igényekkel.” – folytatta Winkler. “Minden válság egy tisztulási folyamatot is hoz magával, hisszük, hogy ebből a Magyar Telekom jól fog kijönni. Az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel (ARPU) ugyan csökken, azonban az új szolgáltatások megjelenésével és a vállalati struktúra, illetve a termékek és márkák folyamatos fejlesztésével mi alakítjuk ki a piac dinamikáját.” – fogalmazott Winkler János. “A magánfelhasználók ritkábban fogják cserélni a telefonjukat, az üzleti felhasználók pedig a marketing és egyéb költségek letisztítása után a kommunikációs költségeket is sűrű fésűvel fogják átnézni, mely ebben a szegmensben is fog hozni változásokat. Mindezek ellenére úgy gondolom, hogy a távközlési szektor fog a legkevésbé sérülni. A mobilról és a kommunikációról nem fognak lemondani azok a felhasználók, akik felismerik, hogy a telefonálással időt és pénzt takaríthatnak meg például egy utazás, vagy személyes találkozó kiváltásával.” – mondta Winkler.
“Ami a jövő évet illeti, elsősorban a Szegeden már működő, egyszerű mobilparkolásban látunk nagy lehetőségeket. A nagy sikerű autópálya matrica vásárlás után ez az a funkció, amire a felhasználók visszajelzései alapján a legnagyobb igény van. A multimédiás szolgáltatások terén az igazi mobil tévé sajnos még várat magára, mely leginkább az Antenna Hungáriával történő nehézkes egyeztetéseknek és a mobiltévé-adást fogó készülékek hiányának köszönhető. Ugyanígy a mobil szélessávot érintő számok tekintetében is van sajnos némi szomorúság bennünk: sajnos a Pannonnal nem tudunk megállapodni a szélessáv definíciójáról, így ezzel kapcsolatos számokat is csak várhatóan jövő év januárjában tudunk publikálni. Egy azonban biztos: nálunk a mobil internet forgalom 90 százaléka ma már HSDPA hálózaton folyik és úgy látjuk, hogy a sebesség növekedésével arányosan a felhasználói élmény is fokozódik és minél gyorsabb mobilinternetet bocsátunk az ügyfelek részére, ők annál többet és gyakrabban használják a helytől és időtől, és lassan eszköztől is független mobilnetet.” –