Connect with us

technokrata

Lerontja az akkuidőt a Note II gyári frissítése!

Kütyük

Lerontja az akkuidőt a Note II gyári frissítése!

Ha nem szeretné, hogy a Samsung Galaxy Note II készüléke 6-7 óra alatt lemerüljön, NE TELEPÍTSE A GYÁRI FRISSÍTÉST!!! A 4.3 hivatalos romfrissítés ugyanis 30 óráról 6-7 órára csökkenti a telefon készenléti idejét!

Több olvasónk is jelezte, hogy a 2013.12.21-én, szombaton érkezett gyári 4.3 rom lerontotta a Samsung Galaxy Note II (N7100) készenléti idejét, aminek következtében a telefon az eddig megszokott 30 órás akkuidő helyett úgy 6-7 óra alatt, azaz délután 2-re lemerül. Ha ezt nem szeretné, azt javasoljuk, hogy egyelőre ne frissítse a készülékét!

DSC07193

Volt már erre példa sajnos a Samsung háza táján, hiszen legutóbb a Galaxy Note (N7000) készüléket sikerült ugyanígy elrontaniuk. És nem is javították ki, az egyébként szuper akkuidővel vásárolt telefon a frissítés óta (másfél éve) gyári ROM-mal ugyanígy, délután 3-4 órára lemerül. Természetesen ugyanolyan használat mellett. Úgy néz ki, hogy a Samsung egyszerűen nem tanul a hibájából, vagy direkt csinálja, de mindenesetre MEGINT ugyanez történt és így a Note II tulajdonosok péntek óta töltögethetik nap közben is a készüléküket. Már aki megteheti. Aki egész nap úton van, és nem tud áramhoz jutni, annak a telefonja lemerül és ennyi.

DSC07214

A megoldás az lehet, ha a régebbi ROM-ot visszatelepítjük, de vigyázat: a nem gyári ROM és az ODIN-os buherálás garanciavesztést jelent! Akinek tehát van még garancia a készülékére, az vigye inkább szervizbe! Persze készüljön fel arra, hogy ilyenkor karácsony táján (idézem tőlük) “el vannak havazva” és a készüléket majd valamikor január közepén fogják visszaadni.

Amint nyitva lesz az ügyfélszolgálat és válaszolnak a levelünkre (ha válaszolnak), tájékoztatni fogjuk a kedves olvasókat arról, miként magyarázza a Samsung az újabb malőrt, de addig is NE FRISSÍTSEN, ha még nem tette meg!!! És adja tovább az ismerőseinek is a hírt, hogy legalább ők ne járjanak pórul!!!

Friss információ (2013.12.22. 23.00): A Note II LTE változaton (N7105) olvasóink szerint nem tapasztalható e jelenség, azaz valószínűleg csak az N7100 tulajdonosok vannak veszélyben. Én azért amott sem kockáztatnék…

Friss információ (2013.12.22. 23.10): A Samsung hivatalos oldalán azt olvashatjuk, hogy a Prémium Assitance (sic! Az assistance el van írva) szolgáltatás december 24. és január 1. között nem lesz elérhető. Megértésünket köszönik. Azaz aki a “prémium” készülékét javíttatni akarja, vigye be személyesen.

Friss információ (2013.12.23. 14.30): Más weboldalak is megírták a hírt, így nem csak a mi olvasóink észlelték a hibát.

Friss információ (2013.12.23. 16.30): A Samsung Magyarország a nekik írt leveleink ellenére nem reagált. Holnap újra próbálkozunk.

Friss információ (2013.12.24. 08.10): Mivel írásbeli kérdésünkre a Samsung hivatalos rendszeréből választ nem kaptunk, hívtam a Samsung ügyfélszolgálatát (+36 80 SAMSUNG, azaz +36 80 726 7864), ahol Magyari Andrea nevű kolléganőjük a következő válaszokat adta a kérdéseimre:

Az ügyfélszolgálatnak még SENKI nem jelezte a problémát. Bár lehet, hogy az illető hölgynek nem jelezte senki. Mindenesetre az észrevételemet telefonszámmal és névvel együtt rögíztették.

A szoftverfrissítés – mivel az új szoftver plusz funkciókat is tartalmaz – járhat néhány órás akkuidő csökkenéssel. Kérdésemre, miszerint a 30 óráról 6 azaz HAT órára csökkent akkuidő néhány órás csökkenés-e, a hölgy tört magyarsággal de elmondta, hogy természetesen ez nem az.

A javaslata: ki kell kapcsolni a mobilinternetet, wifit és Bluetooth-t, ezek csak akkor legyenek bekapcsolva, amikor használjuk. Ez valóban jó tanács, csak hát aki okostelefont használ az szeretné a neki szánt információkat AZONNAL megkapni, ami kikapcsolt mobilinternet és wifi mellett nem történik meg.

Kértem a hölgyet – aki egyébként kifejezetten türelmes és udvarias volt -, hogy amennyiben információjuk van, értesítsenek a megadott telefonszámon. Egyben javasoltam, hogy amennyiben a probléma valós, úgy tegyenek közzé sajtóközleményt, mert így karácsony előtt megnyomorítani az ügyfeleket nem éppen szerencsés. Megígérték…

Friss információ (2014.01.08. 16:58)

A Samsung ügyfélszolgálata – ha lassan is, de – válaszolt. A kérdést ugyebár karácsonykor tettük fel, ma január 8-a van. Mindenesetre a válasz megnyugtató, íme:

Köszönjük, hogy megkeresett bennünket.

 Szeretnénk tájékoztatni Önt, hogy az okostelefonok akkumulátorának üzemidejét nagy mértékben befolyásolják a felhasználói szokások, így a telep töltöttsége fokozott igénybevétel esetén gyorsabb ütemben is lemerülhet, azonban azonos felhasználói szokások mellett egyik pillanatról a másikra nem csökkenhet egyötödére.

 Amennyiben változatlan mértékű felhasználás mellett ilyen mértékű teljesítménycsökkenés tapasztalható, a frissítés közben történő hibára lehet gyanakodni: ilyen esetekben előfordulhat, hogy a rendszer magja, kernelje fokozottan használja a telefonkészülék erőforrásait, ezért ez a szokottnál gyorsabban lemerül. Erre a megoldást az Android rendszer újratelepítése jelenti, amit garanciális időn belül és kívül is Smart Kioskjainkkal ingyenesen lehet megvalósítani. Ezek gyorsszerviz-pontjainkon elhelyezett számítógépek, amelyek egyaránt alkalmasak frissítésre és újatelepítésre is. További előnyük, hogy elakadás esetén a helyszínen tartózkodó technikusaink is az ügyfél rendelkezésére állnak. Részletes információkról, elérhetőségekről ahttps://my.samsung.hu/smartkiosk/ linken tájékozódhat.

 Prémium kategóriás termékek esetén lehetőség van Prémium Assistance vagy Házhozmegyünk szolgáltatásokat igényelni, amelyek előnye, hogy kollégáink mindkét esetben házhoz mennek, az első esetben elszállítják a készüléket, kijavítják, majd haza is viszik, a második esetben pedig a tapasztalt hibajelenségtől függően akár a helyszínen is kijavítják. Mindkét esetben okostelefont biztosítanak cserekészülék gyanánt, és akár adatmentésről is van lehetőség egyeztetni velük. Ezekről a szolgáltatásokról a https://my.samsung.hu/assistance linken találhat bővebb információt.

 Természetesen amennyiben bármilyen kérdése adódik Samsung termékekkel kapcsolatban, továbbra is készséggel állunk szíves rendelkezésére e-mailben, a honlapunkon megtalálható online chaten, vagy pedig a díjmentesen hívható 06-80/726-7864-es ügyfélszolgálati telefonszámunkon.

Tehát akinek hasonló gondja van, hívja a Samsung Assistance szolgálatát, ígéretük szerint a helyszínen javítják a hibát (vagy nem, lásd korábbi írásunkat ide kattintva).



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés