Connect with us

technokrata

A tárgyak márpedig legyenek interaktívak

Kütyük

A tárgyak márpedig legyenek interaktívak

Az Ericsson legfrissebb kutatása szerint egyre nagyobb igény mutatkozik aziránt, hogy használati tárgyaink is interaktívak legyenek, és akárcsak számítógépeink és mobileszközeink, reagáljanak az érintésünkre, képesek legyenek az információkeze-lésre. Ez az igény a dolgok internete iránti robbanásszerű keresletnövekedéshez vezet.

Az Ericsson ConsumerLab kutatása szerint egyre több tárgyunkba kerülhet szenzor és internetkapcsolat. A felhasználók nagy része azt várja, hogy három éven belül házának ajtaja jelenlététől nyíljon és záródjon, nem sokára autója is magától parkoljon, és a bevásárlást mobiljáról intézhesse. Most értünk el arra a pontra, hogy a minket körülvevő tárgyaktól azt várjuk, amit kütyüinktől: legyenek bekötve a hálózatba, és legyenek interaktívak. A dolgok internete robbanás előtt áll.

Úgy tűnik, hogy azért, mert egyre több időt töltünk a képernyők előtt, változik az is, ahogy a fizikai világra nézünk. A fiatalabb generáció számára a képernyő nem elsősorban a tévé, hanem az interaktív, online asztali és mobil eszközök kijelzője. Ezeken keresztül ismerjük meg a világot, ezért elvárjuk, hogy a világ viselkedése is hasonlítson eszközeink viselkedéséhez.

interactivity-beyond-the-screen_4

“A mobileszközök egyre változatosabb felhasználásainak elemzése merőben új információkat nyújt, különösen annak fényében, hogy a fiatalabb generációk egyre inkább az interaktív képernyők irányába mozdulnak a passzív felhasználás felől, – mondta el Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási vezetője. – “Amikor már a teljes képernyő-használati idő minden egyéb napi tevékenységre szánt időt meghalad, ideértve a munkát is, a felhasználók elvárják, hogy a világ úgy viselkedjen, mint a képernyőik.”

A számítógépek és az online világ felépítése sokáig a valóság működését utánozta, hogy egyszerűbb dolga legyen a felhasználóknak. Mostanra eljutottunk oda, hogy a digitális világot akkor is megértjük, ha csak a saját törvényeinek megfelelően működik.

Mivel az újabb generációk már egészen fiatalon találkoznak a minket körülvevő képernyőkkel, éppen fordított a kapcsolat a digitális és a fizikai világ között. Már azt várjuk el, hogy a fizikai világ utánozza a virtuálist, az internet világát. Ennek következményei is lesznek: a tárgyaknak is reagálniuk kell az érintésekre, és tudniuk kell kezelniük információkat.

interactivity-beyond-the-screen_4

A nagyvárosok jelentős részében már 2011-ben több időt töltött az átlagember képernyőkkel, mint bármi mással, például munkával és tanulással. A fiatalabbak többet és másfajta képernyő előtt vannak. Kevesebbet tévéznek passzívan, és többet interneteznek, játszanak interaktív módon. Az ő esetükben valószínű, hogy először virtuális módon találkoznak egy csomó dologgal, és nem a valóságban.

Korábban a számítógép használat nagyobb állandósággal járt. A felhasználók gyakran nem is frissítették alkalmazásaikat, operációs rendszerüket, az állandóságot keresték, ha már saját dokumentumaik, képeik is ugyanolyanok maradtak.

Mostanra egyre több adatunk került a felhőbe, ami egy egészen más jelenség: akár a névadó égi képződmény, állandóságában is folyamatosan változik. Mobil és asztali gépeinken alkalmazásaink, online felületeink is állandóan alakulnak, így felhasználói szokásaink, alapvető tapasztalataink is. Saját digitális tulajdonunk, fájljaink, kapcsolataink is egyre inkább a felhőbe költöznek.

Ahogy egyre jobban teret nyer az internet használata a mindennapokban, az Ericsson felmérései szerint nő a fogyasztói elvárás, hogy a hétköznapi tárgyak is online legyenek. Biztosra vehető, hogy szenzorok és netkapcsolat kerül a közlekedési és egészségügyi tárgyakba és még sok minden másba. A dolgok internete nagy robbanás előtt áll.

interactivity-beyond-the-screen_5

Az Ericsson kutatása szerint az okostelefon-felhasználók jelentős része (66%) úgy gondolja, hogy már három éven belül az ajtók és kapuk felismerik a belépőt és automatikusan nyílnak és záródnak majd jelenlétükben. A felhasználók azt is szeretnék, ha autójuk magától parkolna, és segítene a dugók elkerülésében (47%). Az hálózatbakapcsolt étkezési és egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban is nagyok az elvárásaink, a megkérdezettek 38%-a használna olyan étel- vagy gyógyszercsomagolást, amely valósidejű fogyási információkat nyújt az interneten keresztül. A felhasználók azt is jónak tartanánk, ha a mindennapi bevásárlást is intézhetnék távolról, mobil és asztali eszközeikkel. Érdekes, hogy az utóbbi fejlesztést szeretnék a legtöbben igénybe venni (a megkérdezettek 67%-a).

interactivity-beyond-the-screen_5

Mindebből az következik, hogy az internetnek köszönhetően már a közeljövőben nagyot változik a minket körülvevő fizikai világ is. A tárgyak egyre nagyobb része lesz online, az információk a felhőbe költöznek, és így szinkronizálódnak majd különböző eszközeinken. Így mindennapjaink helyszínei, tárgyai és történései is megváltoznak, annak az állandó kapcsolatnak és interaktivitásnak köszönhetően, melyet most még elsősorban online képernyőink előtt élünk meg.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés