A Microsoft bejelentette a Microsoft Office Project 2003-at, projektirányítási termékeinek legújabb változatát. A Microsoft Project 2003 idén ősztől kezdve lesz kapható. A termékvonal beépül a Microsoft Office Rendszert alkotó vállalati hatékonyságnövelő eszközök körébe. Kétféle változata két különböző alkalmazási helyzet igényei szerint készült. A Microsoft Office Project Standard 2003 egyedi asztali alkalmazásként való használatra szolgál. A másik változat a Microsoft Office Nagyvállalati Projektmenedzsment (Enterprise Project Management, EPM) nevű megoldás, amelyet a Project Professional, a Project Web Access és a Project Server alkot. Az EPM megoldás és a jól ismert Microsoft Office Rendszer együttese révén a döntéshozók egyszerűbben tekinthetik át a cég projektportfólióját, a beosztottak pedig könnyebben dolgozhatnak közösen a projektekhez kapcsolódó dokumentumokon, problémákon és kockázati tényezőkön.
A vállalati projektirányítás továbbfejlesztett elemei
A Microsoft Office EPM megoldás révén a vállalatok hatékonyságnövekedést érhetnek el, jobban beépíthetik a projektirányítást meglévő üzleti folyamataikba, valamint kiszélesíthetik a projektirányítási eszközök használatának körét. A Project Center és a hozzá hasonló eszközök birtokában az üzleti döntéshozók és a projektvezetők egyszerűbben követhetik nyomon a szervezet egészén belül a projektek és az erőforrások állapotát, könnyebben tájékoztathatnak erről másokat, és az adatok alapján megalapozottabb üzleti döntéseket hozhatnak. A munkacsoportok tagjai a már most is használt eszközökkel vehetik ki részüket a projektek kivitelezéséből: használhatják a Microsoft Office Outlook 2003 programot, a Microsoft Windows Server™ 2003 és a Microsoft Windows SharePoint™ Services együttesét.
Az EPM megoldás felhasználói élvezhetik a Microsoft Office Project Server 2003 jelentős továbbfejlesztésének az előnyeit is, amely az adatbiztonság, az időkimutatás és a kockázatkezelés területét érinti. A felhasználók a projektportfólió és az erőforrások kezelésére szolgáló funkciók terén is tapasztalhatnak újdonságokat, javul a program megbízhatósága, valamint a fejlesztőplatform segítségével egyszerűbben lehet testre szabott megoldásokat létrehozni. A legfontosabb elemek a következők:
– integráció a Microsoft Outlook programmal – A Project 2003 mostantól integrálva van a Microsoft Office Outlook 2003 programmal is, így a projektek feladatai a találkozókkal együtt megjelenhetnek az Outlook Naptárban. A felhasználók a naptárbejegyzésekben módosíthatják az elvégzett feladatokat, és magából a Microsoft Outlookból visszajelenthetik azok állapotát a Microsoft Project Server részére.
– jobb együttműködés a projekteken belül – A Windows SharePoint Services szolgáltatással való integrációnak köszönhetően az üzleti döntéshozók egyszerűbben felmérhetik a projektek kockázatait és problematikus területeit. A Windows SharePoint Services dokumentumkezelési szolgáltatásai komolyabb, mappákra és almappákra osztott dokumentumrendszerezési struktúrát nyújtanak, a véletlen és az illetéktelen változtatással szemben beadási-kivételi lehetőséggel és verziókezeléssel óvják a dokumentumokat.
– továbbfejlesztett erőforrás-kezelés – Az erőforrás-menedzserek és a projektvezetők mostantól további eszközöket kapnak arra, hogy megkereshessék a szabad és a feladathoz szükséges szakértelemmel rendelkező erőforrásokat. A Project 2003 lehetővé teszi, hogy a Project Web Access segítségével erőforrásokat adjanak egy projekthez, valamint hogy megjelenítsék, nincsenek-e az alkalmazottak feltételesen lefoglalva várható munkára.
– bővíthető fejlesztőplatform – A Project Server 2003 API-készlete kibővült. Ennek segítségével parterek és ügyfelek egyszerűbben készíthetnek egyedi megoldásokat, valamint jobb integrációt érhetnek el a Project és az üzleti alkalmazások között. A Project Server gyári kiszerelésben is szinkronizálható az Active Directory címtárral, ami csökkenti a Project Server felügyeletével járó terheket.
Az ügyfelek és a partnerek körének bővülése
Az EPM megoldás a tavaly nyári első kibocsátása óta eltelt időben immár több mint 1000 vállalatnak nyújtott segítséget üzleti folyamatai egyszerűsítéséhez és az együttműködés elmélyítéséhez. A még mindig béta állapotban lévő Microsoft Office Enterprise Project Management megoldás más továbbfejlesztett elemeinek köszönhetően még több vállalat foglalkozik a gondolattal, hogy ezzel a termékkel oldja meg projekt- és erőforrás-kezelési szükségleteit. A Liebert Corporation, amely világvezető az áramellátási és környezeti rendszerek és vezérlőeszközök tervezése és gyártása terén, azok közé a cégek közé tartozik, amelyek már használják a Microsoft Office Enterprise Project Management megoldás próbaváltozatát.
A Projectre fejlesztő partnerek is stratégiai szerepet játszanak abban, hogy a Project technológia alkalmazkodjon az egyes vállalatok sajátos igényeihez. A Project 2003 nagyobb mértékben bővíthető és integrálható, így partnerek munkája jóval könnyebbé válik.
Az asztali integráció tökéletesített elemei
A Microsoft Office Project 2003 asztali szolgáltatásait is továbbfejlesztettük, mind a Standard, mind a Professional kiadásban. Egyszerűbbé válik a dokumentumok létrehozása és nyomtatása, így a projektekkel kapcsolatos információk könnyebben megoszthatók kézzelfogható formában is a munkatársakkal, a projekt vezetőivel és más kockázatviselőkkel, akár a munkavégzés helyszínén, akár távol az irodától. Ráadásul a projektekhez kapcsolódó információk az Office Rendszer többi alkalmazásán keresztül is terjeszthetők, vagyis a Microsoft Office Excel, a Microsoft Office PowerPoint és a Microsoft Office Visio segítségével.
Ezekre a továbbfejlesztésekre azért nyílt lehetőség, mert a Microsoft Office Project 2003 szerves részét alkotja a Microsoft Office Rendszernek, és kulcsszerepet játszik a felhasználók munkájában és a vezetők irányítási tevékenységében, akár egyes projekteket irányítanak, akár csoport-, osztály- vagy cégszinten menedzselnek egy projektportfóliót. A Microsoft Office Project 2003 termékvonal a következők elemekből áll össze:
– önálló asztali alkalmazás – Microsoft Office Project Standard 2003 – A Project Standard 2003 a Microsoft alapszintű projektirányítási programja, amely a projektek egymástól független irányítását végző projektmenedzserek igényeit szem előtt tartva készült. A Project Standard 2003 segítségével a projektmenedzser jobban meg tudja szervezni a munkát, hatékonyabban és kevesebb szóval kommunikálhat a jól ismert és könnyen használható eszközök segítségével.
– a Microsoft Office Enterprise Project Management megoldás
1. Microsoft Office Project Professional 2003 – A Project Professional 2003 tartalmazza mindazokat az alapszintű ütemezési eszközöket, amelyek a Microsoft Project Standard részei, de amennyiben kapcsolódik a Microsoft Project Server 2003 kiszolgálóhoz, nagyszerű portfólió- és erőforrás-kezelési képességekkel is kiegészül. A Microsoft Project Professional azoknak a projektmenedzsereknek nyújt segítséget, akiknek ütemezniük kell a projekteket, akiknek központi erőforrás-állományból kell kiosztaniuk a projekteken dolgozókat, és akiknek a dolgozók beszámoltatása is hozzátartozik a munkájához, biztosítva ezzel az ütemtervek pontos betartását.
2. Microsoft Office Project Server – A Project Server 2003 a Microsoft EPM megoldása portfóliókezelési, erőforrás-kezelési és együttműködési szolgáltatásainak feltételeit teremti meg. A Project Server segítségével egységesíthető a vállalat projektirányítási folyamata, mivel módot ad a projektek és az erőforrások adatainak központi tárolására. A Project Server integrálható a Microsoft Windows SharePoint Services szolgáltatással, ami dokumentumkezelési és együttműködési szolgáltatásaival hatékonyabb csoportmunkát tesz lehetővé a munkacsoportok tagjai számára. A felhasználók a Project Professional és a Project Web Access segítségével kapcsolódhatnak a Project Server kiszolgálóhoz azért, hogy mentsék, beolvassák és használják a Project Server adatait.
3. Microsoft Office Project Web Access – A Project Web Access révén ismerős és egyszerű eszközök segítségével érhetik el a felhasználók a Project Server kiszolgálón tárolt projekt- és erőforrásadatokat. A csoporttagok, a döntéshozók és az erőforrás-menedzserek egy webböngésző és a Project Web Access segítségével megtekinthetik, frissíthetik és elemezhetik az adatokat. A Project Web Access használatához Project Server ügyféllicenc (CAL) szükséges.