Connect with us

technokrata

Agresszív játékok, meggyilkolt emberek – öl-e a számítástechnika?

Laptop

Agresszív játékok, meggyilkolt emberek – öl-e a számítástechnika?

Erőszakos számítógépes játékok és megölt diákok. Van-e kapcsolat a kettő között? Bíróságon derült ki az igazság…

Az öreg rókák minden bizonnyal emlékeznek még arra az időkre, mikor a Commodore 64-es gép botkormányát rángatva órákat ültek az emberek a tévé előtt. Az otthoni számítógépek elterjedését meghozó kis gépre rengeteg játék készült el, ám grafikai képességei azért messze alulmaradtak egy, akár pár évvel ezelőtti konfigurációval összehasonlítva is. A számítógépek (és a megjelenítés) fejlődésével azonban egyre reálisabbá, valósághűbbé váltak a játékok, s egyre többek fejében fogant meg az a gondolat, hogy a tévéfilmekhez hasonlóan egyes szoftvereket is korhatárhoz kellene kötni.

Szinte majdnem mindenkinek van olyan ismerőse, aki ült már órákat számítógép előtt, teljesen beleélve magát a játék hangulatába. Nincs is (nagyobb) baj addig, amíg ezek a programok nem válnak túl durvává. 1999-ben, az Egyesült Államokban azonban olyasmi történt, ami rögtön előtérbe hozta a problémát.

Két középiskolás fiatal ugyanis lemészárolt több mint egy tucat embert. Egy tanár és osztálytársaik haltak meg a két ámokfutó fegyvereitől. A nagy vihart kavart esetben a vizsgálatot végző rendőrök gyorsan rájöttek, hogy a két fiú szívesen játszott olyan számítógépes programokkal, melyben brutális hajlamaikat élték ki, ráadásul egy olyan filmet is szívesen nézegettek, melyben egy diák kivégzi több társát és egy tanárát. Hamarosan bírósági eljárás indult több durva és brutális jelenetet tartalmazó anyagok megjelentetésért felelős céggel szemben.

Az Egyesült Államok szövetségi bírósága felmentette a Time Warnert és több céget az ellenük folyó perben. Fellélegezhet a játékipar, ám kérdés, hogy vajon mi is megtehetjük-e ezt…



Szólj hozzá!

További Laptop

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés