Több internetes portálon is megjelent a napokban egy reklámbanner, amely megtévesztésig hasonlít egy olyan hibaüzenetre, amit a számítógép operációs rendszere szokott megjeleníteni. A “hibaüzenet” szövege szerint a felhasználó Internet-kapcsolata július elsején megszakad, s “igen” vagy “nem” gomb megnyomásával válaszolhat arra a kérdésre, szeretne-e tovább internetezni.
A banner az Axelero Internet többszáz előfizetőjében azt a teljesen alaptalan meggyőződést keltette, hogy Internet-szolgáltatásuk ténylegesen megszűnik, emiatt megkeresték a vállalat ügyfélszolgálatát, mi a teendőjük a szerződés meghosszabbításával kapcsolatban, illetve szolgáltatójuk megbízhatatlanságának egyik – alaptalan – bizonyítékát vélték felfedezni a hírben.
Az ügyfélszolgálatra érkezett bejelentésekből kiderül, hogy a bannert nem reklámként értelmezték az aggódó internetezők. A piacvezető szolgáltató ezért az internetezők félrevezetése, illetve tisztességtelen piaci magatartás miatt jogorvoslatért fordul a bírósághoz, a Gazdasági Versenyhivatalhoz, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez és a Magyar Reklámszövetséghez.
“Ez a kampány azt mutatja, eddig nem látott mértékben eldurvult a kommunikációs háború az Internet-szolgáltatások piacán. Stratégiai tévedésnek gondolom a rövidtávú üzleti érdekek szolgálatába állított megtévesztő eszközök használatát, amikor a piac minden szereplőjének az lenne a küldetése, hogy társadalmi szintű ismeretterjesztést folytasson a netről. A Vivendi-csoportnak is óvnia kellene az Internetbe vetett bizalmat, márpedig ez a pánikkeltés sem a szolgáltatók, sem az internetezők érdekeit nem szolgálja” – nyilatkozta Drajkó László, az Axelero Internet vezérigazgatója.