A BellResearch egy korábbi kutatása, a Magyar Infokommunikációs Jelentés is rámutatott, hogy a hazai vállalatok 2002-ben körülbelül 200 milliárd forintot költöttek informatikára. Ez az összeg a 2001-es adatokhoz képest nem mutat nagyságrendi eltérést, vagyis a piac mérete stagnál. A teljes vállalati alapsokaságban a hardver- (37%), és a szoftvereszközök (27%) beszerzésére fordított összegek a meghatározóak, amit a működési (15%), illetve az IT-szolgáltatásokra (10%) fordított összegek követnek. Azonban míg a hardvereszközökre fordított kiadások aránya az előző évhez képest nem változott, a szoftver-megoldásokra és informatikai szolgáltatásokra költött kiadások aránya jelentősen nőtt, ezért egyre nagyobb jelentőséggel bír.
Ugyanakkor mindeddig nem készült a hazai rendszerintegrációs és üzleti megoldások területén olyan átfogó kutatás, amely a piaci szereplők tevékenységét, partnerkapcsolatait és kompetenciáit részletesen vizsgálta volna. Bár rendszeresen megjelennek az informatikai cégeket árbevételük alapján rangsoroló listák, mindazonáltal a komplex informatikai szolgáltatások piacát nem egyértelmű fogalmak és a piaci szereplők súlyának vegyes megítélése jellemzi.
A BellResearch most induló új kutatásának célja az iparági konszenzuson alapuló definíciók és mérési sztenderdek megteremtése mellett a Magyar Infokommunikációs Jelentés és a jövőben készülő iparági elemzésekhez kapcsolódó termékfejlesztés stratégiai területeinek meghatározása, ezáltal az informatikai szektor információigényének magasabb szintű kielégítése.
A kutatást során adatszolgáltatásra felkért informatikai cégek részvételükért cserébe a kutatási eredményekből értékes vezetői összefoglalót kapnak, míg a rendszerintegrációs és üzleti megoldások egyes részterületein meghatározónak számító hazai vállalatok toplistáját a BellResearch a kutatás lezárását követően az IT-Business üzleti informatikai magazinban teszi közzé, amely a projekt médiapartnere.
Annak ellenére, hogy a kutatás során adatszolgáltatásra felkért mintegy 200 informatikai cég listájának összeállítását több hetes előkészítő munka előzte meg, a kutatásról értesítettek köre valószínűleg nem teljes. Amennyiben egy cég az üzleti megoldások, rendszerintegráció és ezen tevékenységekhez kapcsolódó informatikai szolgáltatások területén jelentős piaci szereplőnek érzi magát, de nem kapott a részvételre felkérést, felvételét a projekt_3702@bellresearch.com email címen keresztül kérvényezheti. A kérdőívek kitöltésének végső határideje: 2003. június 30.
A kutatás eredményeiből készülő elemzés kereskedelmi forgalomba nem kerül, az összefoglaló eredményekhez kizárólag a kutatásban résztvevő cégek férhetnek hozzá.