A fejlesztő cégek termékeiket kiadóknak adják el, néhány multinacionális mamutcég adja ki a világ játékszoftvereinek mintegy 99 százalékát. Az egyik legjelentősebb a Disney Interactive, amely elsősorban gyermekjátékokra, illetve saját filmjeinek számítógépes játékaira specializálódott. Emellett a piac meghatározó eleme az Electronic Arts, fő profilja a sportjátékok, kizárólagos szerződéssel rendelkezik az NBA, illetve FIFA sportszövetségekkel. Elsősorban technikai sport játékokkal foglalkozik a Code Masters, aki szintén domináns szereplője a piacnak. Ezek mellett olyan világméretű multinacionális foglalkoznak játékszoftver kiadással, mint az EIDOS, a Vivendi Universal, az Atari, az Infogames, vagy a Ubisoft.
A fent említett multinacionális cégek nem szegmentálják a piacot az adott ország fizetőképes keresletének szempontjából, azonos áron kívánják értékesíteni termékeiket teljesen eltérő gazdasági helyzetben lévő országokban. Nagyrészt ennek is köszönhető, hogy világszerte hatalmas az illegális szoftverhasználók száma, a hivatalos adatok szerint 70, egyes szakemberek szerint viszont közel 90 százalék ez az arány. Világviszonylatban Kína vezeti az illegális szoftverhasználók listáját, a régióban Ukrajnából származik a legtöbb illegális szoftver. Jellemőzen a szegényebb országokban nagyobb az illegális felhasználások száma, de megfigyelhető a jelenség a gazdaságilag fejlettebb országokban is.
A piac nagyobb részét továbbra is a PC-re készült szoftverek uralják, de egyre nagyobb teret hódítanak a konzolos (Game Boy, Nintendo, Play Station, X-Box) szoftverek. Külföldön egyértelmű ezen szegmens előretörése, itthon azonban ez a térhódítás lassúbb ütemű. A szakemberek egybehangzó véleménye szerint fogyasztói személetváltásra van szükség, ugyanis a PC-s játékok szofisztikáltabbak, jóval több a beállítási lehetősége van a felhasználónak.
A piacon lévő játékok közül talán legnépszerűbbek a stratégiai játékok, amely felhasználók logikáját és kreativitását teszi próbára, de rendkívül sikeresek a sportjátékok is, ahol a felhasználó valamilyen sportversenyben vesz részt. Ezen kívül nagyon keresettek a szimulációs játékok is, itt valamilyen technikai, közlekedési eszközt kell sikeresen irányítani. A számítógépes játékoknak egy külön típusát képviselik az úgynevezett FPS (first person shooter) játékok, ahol a játékos a saját szemszögéből észleli környezetét és vesz részt a játékban.
Az iparágban egymást erősítik a hardver- és szoftverfejlesztések, a hardvergyártók szerint egy fejlett szoftverrel lehet igazán jól demonstrálni az adott hardvereszköz tudását. A fejlett számítógépes játékok nagy hardverigényűek, a videokártyák, valamint a monitorok minősége alapvetően meghatározzák a futtatott szoftver élvezeti értékét. A Samsung ezért igen nagy figyelmet fordít monitorainak minőségére (a gyártó piacvezető szerepben van az ágazatot tekintve).