Connect with us

technokrata

A Microsoft Linux-ellenes kampányba kezdett

Laptop

A Microsoft Linux-ellenes kampányba kezdett

Egyre komolyabban veszi Redmond a nyíltforrású szoftverek jelentette veszélyt, ezért nemrég marketingtámadást indított a Linuxszal szemben.

Az Egyesült Államok teljes területére kiterjedő reklámkampányt indított a Microsoft, mellyel az IT-menedzsereket kívánja elérni. A reklámban bizonyos ˝tényekre˝ hívja fel a redmondi vállalat a vezetőket, azt sugallván számukra, hogy gondolják át döntéseiket, mielőtt úgy határoznának, hogy nem Windows-t vásárolnak. A másfél évre tervezett kampány alatt offline és online hirdetések özönlik el a Microsoft jóvoltából az Egyesült Államokat. Arról azonban nem nyilatkozik a szoftverfejlesztő cég, hogy konkrétan mennyit költ, költött minderre.

˝Get the Facts on Windows and Linux˝ – ezzel a címmel hozta létre azt a weboldalt a szoftvergigász, melyre a reklámjaiban is utal. Itt összehasonlító elemzésekről lehet olvasni, melyekben az olvasó elé tárul, hogy miben és mennyire jobb a Windows, mint nyíltforrású alternatívái. Ezen adatok mellett vagy ellen nem kívánunk állást foglalni (ezt a tisztelt olvasóra bízzuk), annyit azonban mindenképpen nem árt megjegyezni, hogy az itt bemutatott kutatások nagy részét (természetesen) a Microsoft felkérésére végezték.

Martin Taylor, a Microsoft platformstratégiákkal foglalkozó üzletágának vezető menedzsere szerint változóban van a piac: ˝Régen azok az emberek, akik a Linux mellett döntöttek, sokkal inkább az érzéseikre hallgattak; ´Nem szeretem a Microsoftot´, hangzott el például a választást igazoló mondat.˝ – nyilatkozott Taylor. Amit azonban a menedzser nem mondott ki, az az, hogy (érveléséből következően) napjainkban már inkább racionális érvek szólnak a nyíltforrású operációs rendszerek (némelyike) mellett.

Tulajdonképpen az eddigi szembenállás csak amolyan hidegháborúnak volt tekinthető – ez az első olyan lépés a Microsoft részéről, mely direkt a Linux ellen irányul; vélekednek az elemzők. Erre azért szánták el most magukat a ˝redmondi fiúk˝, mert a pingvines operációs rendszer szervertéren való terjedése kezdi érzékenyen érinteni a Microsoft bevételeit – az új ügyfelek egyre nagyobb számban hajlamosak a Linux felé fordulni. A szoftverfejlesztő cég azzal igyekszik meggyőzni a célközönséget, hogy hosszútávon igenis olcsóbb egy Windows-alapú rendszer működtetése, mintha azt nyíltforrású operációs rendszerre építenék.

Kíváncsian várjuk, mikor terjed ki az egész Földre a Microsoft reklámhadjárata – melyet egyébként Martin Taylor csupán a marketingstratégia egy részének nevezett.



Szólj hozzá!

További Laptop

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés