Connect with us

technokrata

Az első számlázó szoftver messzire vezethet

Laptop

Az első számlázó szoftver messzire vezethet

Tapasztalatok a Revolution piacfelméréséből.

A Revolution Software saját ügyfélkörében készült felmérése szerint az „egyszerűbb” számlázó szoftvert választó cégek 80%-a a hagyományos kézi módszerről tér át gépi számlakiállításra. Ez a látszólag jelentéktelen esemény, az első számlázó szoftver beszerzése a Revolution szerint valójában nagy jelentőséggel bír egy kisvállalkozás életében, mert számos esetben ez indítja el a céget a komoly – akár ERP szintű – szoftverek felé vezető úton. A felmérésből kiderül még, hogy a vásárlók számára – mint első szoftvernél – legfontosabb az egyszerűség és átláthatóság, és a vásárlási döntéseket nagyban meghatározzák más felhasználók ajánlásai.

Az ügyviteli szoftverek piacán fejlesztő Revolution Software – nem reprezentatív felmérés keretében – 2004 tavaszán a számlázó szoftvert vásárló ügyfelei körében összesen 325 cégnél végzett véletlenszerű kiválasztással megkérdezést.

A szoftvervásárlás oka a cégek 59%-ánál a hagyományos kézi számlázásról a gépi számlázásra való áttérés. Az „egyszerűbb” szoftvereket választók körében még magasabb, 80% ez az arány, ami azért bír nagy jelentőséggel, mert a Revolution tapasztalatai szerint az első szoftver megvásárlására a legnehezebb „rávenni” a kisvállalatokat. A későbbiekben a szoftverek hatékonyságának megtapasztalása automatikusan generálja az újabb alkalmazások bevezetését. Ezt támasztja alá az is, hogy a nagyobb tudású számlázó programot választó cégek 51%-a a kézi számlázás felváltása helyett már más okot nevezett meg.

„A szoftvervásárlásnál a lépcsőzetesség elve túlmutat a számlázó szoftvereken.” – mondta Kustos Ferenc, a Revolution marketingvezetője. „Az Iroda++ integrált ügyviteli rendszerrel dolgozó ügyfeleink jelentős része – mintegy 20%-a – korábban az Iroda Sorozat egyszerűbb programjait használta. Az általunk is forgalmazott Navision vállalatirányítási rendszerre kacsintgató cégek közül pedig többen az Iroda++-t használták az elmúlt években.”

A Revolution szerint többek között ezért is fontos, hogy egy szoftverfejlesztő cég hasonló elven és hasonló filozófiával rendelkező programokat tudjunk kínálni ügyfelei minden fejlődési szakaszában.

A gépi számlázás mellett a cégek 14%-ánál új cég alapításához, 13%-ánál új számítógép beszerzéséhez, 5%-ánál pedig a régi program lecseréléshez kapcsolódik a szoftvervásárlás. A számítógép-beszerzéshez társuló magas arány háttereként érdemes megjegyezni, hogy a Revolution egy korábbi felmérése szerint a hazai üzleti szolgáltató szektor kisvállalatainak 13%-a drágább, egyedi fejlesztésű számlázó szoftvert használ, amely egyben nagy eséllyel rejti magában annak a lehetőségét, hogy egy új számítógép vásárlásakor a szoftver újratelepítéséhez szükséges regisztrációhoz a vevő már nem akad a fejlesztő nyomára.

A Revolution tapasztalatai szerint a piacon a legnagyobb igény még mindig a legegyszerűbb számlázószoftver iránt van, ez teszi ki az eladások 51%-át, tehát a KKV szektornak még van hová fejlődnie e téren. Ezzel szemben jelentős az upgrade-ek (frissítések) száma, amely szerint minden második ügyfél rendszeresen frissíti a programját (80% verziófrissítés, 20% áttérés nagyobb tudású programra).

A megkérdezettek a szoftvervásárlásnál a legfontosabb befolyásoló tényezőként a programok egyszerűségét, áttekinthetőségét és könnyű kezelhetőségét nevezték meg (29%), ami nem meglepő, hiszen nagy részüknek ez az első ügyviteli programja. A cégek 12%-a számára a különböző speciális funkciók (devizaszámla, vonalkód-leolvasás, speciális kimutatások) fontosak. Szintén figyelmet érdemel, hogy csupán 9% számára volt döntő szempont az alacsony ár.

A felmérés rámutatott arra is, hogy a cégek igen magas arányban (59%) ajánlás útján szereztek tudomást a szoftverről, 14%-uk a világhálón keresett információkat, 10% szaküzletben, 7% pedig hirdetés útján akadt a számlázást segítő alkalmazásra.



Szólj hozzá!

További Laptop

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés