Szerződést kötött a kártyatársasággal többek között a McDonald’s, továbbá a Nokia mobiltelefonokba beépített MasterCard közvetlen kapcsolatot nem igénylő (˝Pay Pass˝) chip várakozásokat felülmúló eredményeit követően a Motorola is bejelentette együttműködési szándékát a MasterCard Internationallal közösen kifejlesztett új, fizetési funkcióval ellátott telefonok próbasorozatai terén. Európában folytatódik a chipkártyákra történő átállás, a MasterCard ˝Minikártyák˝, valamint az egyre virtuálisabb megoldások térhódítása.
Hogy működik a kontaktus nélküli fizetés?
A MasterCard ˝kontaktus nélküli˝ kártyájának belsejében egy chip és egy kis antenna található. A bankkártya nagyon rövid frekvenciájú rádióhullámon kommunikál az elfogadó terminállal, mely ideális megoldást jelent olyan környezetben, ahol sokat számít a fizetés gyorsasága.
Art Kranzley, a MasterCard International e-business divíziójának vezetője elmondta, hogy az Egyesült Államokban a MasterCard ˝kontaktus nélküli fizetés˝ programjainak tesztelése arra irányult, hogy a kártyatársaság felmérje a fogyasztók és a kereskedők tapasztalatát az érintkezés nélküli technológia mindennapos használatakor.
A múlt:
Az Orlando államban folytatott 9 hónapos tesztben több mint 16.000 kártyabirtokos és 60 kereskedelmi egység, többek között a McDonald’s és a Chevron vett részt. A vásárlók egyszerű, gyors és kényelmes fizetési módnak találták a MasterCard ˝kontaktus nélküli˝ megoldását, és méltatták, hogy a hétköznapi fizetéseik során sokkal ritkábban kellett bankjegy-automatákhoz fáradniuk. Jelentősen csökkent a tranzakciók hossza is. Ez leglátványosabban parkoláskor és a fizetőkapuknál mutatkozott: a ˝kontaktus nélküli˝ kártyák birtokosai 12-18 másodperccel gyorsabbak voltak a készpénzzel bajlódó társaiknál.
A Texas állambeli Dallasban a MasterCard ˝kontaktus nélküli fizetés˝ alkalmazást Nokia mobiltelefon készülékekbe integrálták. A kísérlet még folyik, ám a kezdeti eredmények további 6 másodperc időmegtakarítást mutatnak a hagyományos plasztiklapokkal történő fizetéshez képest. Ebben az esetben nem a tranzakció sebessége gyorsult, hanem a ˝keresgélési időn˝ spóroltak a mobiltelefon tulajdonosok.
A jelen:
Jelenleg több mint 4.500 amerikai McDonald’s gyorsétteremben vásárolhatják meg a MasterCard ˝kontaktus nélküli˝ bankkártyák birtokosai szendvicsüket, salátáikat és üdítőiket plasztiklapjuk hagyományos leolvasókészülékekbe történő behelyezése nélkül. Az étteremlánc tervei szerint 2004 végéig 8.000 vendéglátó egységére kívánja kiterjeszteni a technológiát először a dallasi és new-yorki körzetekben, majd a többi, összesen 13.500 amerikai McDonald’s-ra.
A texasi sikeres Nokia mobiltelefonok tesztjei után a napokban a Motorola mobiltelefon-társaság is bejelentette a MasterCard ˝kontaktus nélküli fizetés˝ opció és a Near Field Communications (NFC) technológiával ellátott készülékeinek tesztsorozatát az Egyesült Államokban. A Motorola telefonok érintkezés nélküli leolvasóként is képesek működni, és további funkciók beépítésére is alkalmasak, ami a kártyakibocsátó pénzintézetek költségeit is jelentősen csökkentheti.
A jövő:
˝A tesztelések és az azokat követő fogyasztói felmérések legfőbb tanulsága számunkra, hogy erőteljesebb hangsúlyt kell fektetnünk a MasterCard ˝kontaktus nélküli fizetés˝ infrastruktúra telepítésére, hogy szélesebb körben is ki tudjuk elégíteni az e programok övezte folyamatos amerikai és globális érdeklődést˝ – összegezte Art Kranzley, a MasterCard International e-business divíziójának vezetője.